woensdag 17 april 2013

beide op mijn lijf geschreven




  photo Veel20kijk20plezier.gif

goedendag lieve mensen

vrij en nou , wat moet ik er
mee

nu ik doe het zo

morgen nog redelijk weer al is de wind er ook weer

ga ik een stukje fietsen

en dat lieve mensen

noem ik geluk

 

  photo geluk-is.jpg

ff op alleen lezen klikken

en ja natuurlijk is er meer
geluk

ik ben gelukkig met U

ook al ben ik er niet

vrijdag en zowaar ook vrij

schijnt het minder weer te worden

dus blijf ik hier en doe wat aan het

 

  photo huishaten-1.gif

ff op alleen lezen klikken

ja luitjes ik had het zwaar

toen mij ma naar het bejaardenhuis ging

ik had ongemerkt toch wel wat geleerd

veel wijze lessen kwamen sindsdien

via mijn nichtjes en anderen via mijn blog

dat ik mag blij zijn en ben dat ook

dat ik U mag kennen en die mantelzorg nog niet

nodig heb

en nu ik publiceer te vroeg en ga slapen

tot zaterdag hihihi

fijne dag


en liefs

 Karel


12 opmerkingen:

  1. Ha dat is idd vroeg en zeker als je morgen vrij bent...maar met een beetje geuk is het als vandaag en kan je fijn uitwaaien...
    Mooi die pps ja mantelzorgers...wat moesten we zonder, ook al hebben wij ze nog niet nodig.
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn moeder word dit jaar 82. Sinds kort zit ze in het verzorgingshuis. Ze zit daar goed en word met veel zorg omringd. Maar wat me pijn doet is dat ze achteruit gaat. Ze heeft dementie. Elke week ga ik naar haar toe, haar gezicht licht op en ik knuffel haar fijn, gelukkig kunnen we nog met elkaar praten zoals we dat altijd graag deden. Maar elke dag moet ik haar een stukje meer loslaten.

    Wij (mijn broer, zus en ik) vallen onder de mantelzorg en kunnen daar een vergoeding van vijftig euro voor krijgen. Ik wil het geld niet ik doe het voor haar,ik doe het uit liefde voor de vrouw waar ik intens van hou. Die altijd goed voor mij heeft gezorgd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mogge Karel,
    Ik was er ook altijd voor mijn moeder maar ik had in die tijd nog nooit gehoord van mantelzorg.Je deed wat je moest doen.
    Het valt niet mee om een moeder naar een verzorgingshuis te brengen.
    Maar de ppsjes passen mooi bij je woorden.
    Je bent vrij..hier schijnt al volop de zon.
    Fijne vrije dag.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha die Karel. Zo eerst even een krabbel en dan maar verder hier. Ja heb nog wat kleine klusjes. Bedankt voor de felicitaties voor Ritza, zal het haar zelf even allemaal laten zien als er tijd is. Nee we vieren het verder niet hoor, dat hebben we gehad. Had nu ook niet gekund... normaal was ze ook later uit geweest en pas tegen vieren thuis geweest. Nu vandaag hebben ze 1 uur vrij vanwege de rapporten vergaderingen.. Vanavond heeft ze volleybal dus vandaar dat we het samen afgelopen weekend hebben gehouden. Ja 13 jaar is ze vandaag geworden, waar blijft de tijd. Ik was ooit ook mantelzorger zonder dat ik er erg in had tot ik een cadeautje kreeg omdat ik thuis de boel draaiende hield toen mem ziek werd.. Ja ik zie het als heel gewoon en ben er dankbaar voor dat ik het mocht en kon doen.. zijn er wel anderen hoor Karel.. Jij op de fiets tegen de wind in op pad... Nou er staat een behoorlijke bries hoor maar de zon is er wel bij dat maakt veel goed. He ik ga weer, we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goedemorgen karel
    jij ook maar gefeliciteerd met de dochter van je ,,kleine,,nichtje
    13 lentes ,wat een pracht leeftijd
    kunnen wij zeggen,,terug in de tijd,, en ritza zegt op naar de toekomst
    nog veel te leren en veel te genieten,haar leven begint net
    jij straks op de trappers in de wind op,maar ik ook
    ik heb vergeten brood mee te nemen,dus ritje suup haha
    karel wens je een hele fijne fietstocht toe
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha karel
    Ja je ma laten gaan terwijl ze altijd goede zorgen heeft verricht doet zeer...maar heet ook een beetje loslaten. En ze zat op een heerlijk plekje toch? En jij al op de pedalen of waait het te hard?
    Hier een heel verschil met gisteren maar toch fijn om ff buiten te zijn. Dus de tuin maar? Wie weet...kan hier elk moment veranderen...Wens je een fijne vrije dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Valt tegen dus...en jij ploeteren om vooruit te komen hj
    Och komt de conditie ten goede...toch?
    Geniet ze...en tandje lager met de versnelling of kom je dan niet meer vooruit hihi
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo ook wij weer thuis en eten chinees haha
    Ja te laat om nog echt te koken en geen zin ook...dus halen we wat. Groetjes en fijne avond en smakelijk als het nog niet op is hj...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja ook hier is het op en was een loepia en soep geworden....dus snelle hap...maar wel lekker. Ga geen tukkie doen maar wel een mak an avond houden hj
    Slaap ze...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Was net nog bij je foto's...goed te zien idd de wind...maar wat prachtig die paarden. Volgende keer toch maar uit de wind onder de bomen blijven met dit weer...
    Net van de bank en nu weer ffkes hier hj
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja dat is het leuke van deze tijd van het jaar...overal nieuw leven...maar goed die koe hè...
    Straks lag ik boven op een zeil...(zo een cementzak)zomaar ineens evenwicht kwijt en pats daar lag ik...gelukkig 2 galante mannen die me een hand gaven en weer op de benen hebben gezet...nadat ze uit gelachen waren pffttt Gelukkig was het droog...
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel simpel...we gingen op bezoek bij iemand die zijn bovenarm gebroken heeft...denk dat moet ik ffkes nadoen haha je snapt wel dat dit een grapje is hè...al is dat van die bovenarm wel zo...
    Maar op wat stijvigheid na valt het mee tot nu toe. Al kan ik mijn arm wel naar voor en achter maar niet omhoog. Nachtje slapen en dan over hopelijk...trusten

    BeantwoordenVerwijderen