maandag 1 april 2013

ik ben benieuwd



  photo Veel20kijk20plezier.gif

goedendag lieve mensen


ja luitjes

met alle respect is het dat ik het volgende

toch plaats

ik weet zeker dat het me een glimlach brengt

maar voor het zelfde niets dan

nijdige blikken

en waarom dat dan is

mag gij mij uit leggen

...

Prolijk vasen!



Vandaag vieren we dat Jezus 2013 jaar geleden eieren verstopt had.

 Toen de farizeeërs er achter kwamen dat Jezus eieren had verstopt

 ruilden ze een haas met Judas tegen een beker wijn en stukjes brood

om zo over het water te kunnen lopen

Uiteindelijk vonden ze 7 broden en 2 vissen in een stalletje in Betlehem

 maar geen ei te bekennen

 dus toen kreeg Jezus de schuld en gingen ze alle mensen tellen

Er waren er een paar kwijt, dat kwam omdat Jezus had gezegd sta op en wandel.

En die waren dus weggelopen en nu onvindbaar net als de paaseieren.



Uiteindelijk bekende Maria de bevlekte ontvangtenis aan Jozef

die na een dag timmeren in de stad Jericho die

eerder verwoest was weer thuis kwam.

Jozef diende een klacht in bij de farao van Egypte

en die ging toen Maria plagen door sprinkhanen in d'r soep te doen

en bij iedereen bloed aan de deur te smeren.



Eerder op de dag had Eva met het slangetje van Adam gespeeld

en toen aten ze samen een appel.

 Toen de appel op was vroegen ze aan David

om er nog een uit de boom te schieten maar dat ging natuurlijk mis.

 BAM zo de steen tegen Goliath z'n hersens DOOD.

 Jezus was hier zo verdrietig over

 dat hij aan Abraham vroeg met het hele volk door de Dode zee te lopen

om ergens in de woestijn op ene berg nieuwe regels te maken.

 Omdat ze geen papier hadden toen, hakte Abraham die uit in een steen.

Onderweg vond hij in een riviertje

 een mandje met een kindje erin.

Hij belde met Jezus en Jezus zei noem hem maar Mozes

want dat kun je zo lekker makkelijk afkorten naar Moos.



Simson was de eerste die een ei had gevonden doordat

 hij de pilaren van een gebouw had omgeduwd.

 Op het dak lag een ei dat viel zo PATS op zijn kop

en toen zat heel zijn haar onder de ei dat hebben ze toen maar afgeknipt

 om problemen te voorkomen.

 Abraham was zo wanhopig dat hij geen eieren kon vinden

dat hij zijn zoon ging offeren.

 Omdat God dit zielig vond stuurde hij Noach

met zijn ark vol geiten en kippen op pad om Abraham een ei te brengen.

 Toen waren de discipelen het zat, Jezus hing daar maar te hangen

 aan zijn kruis en toen hebben Jezus op een wolk gezet.



En toen leefden ze nog lang en gelukkig!

...

voor mij is deze

maar ook het meer gangbare sprookje

het zelfde

hoe verzinnen ze het

 

ik ga slapen

waren slopende dagen

maar al wat hier boven staat

staat in het verleden

  photo Verleden.jpg

ff op alleen lezen klikken



en weet dat ik een ieder

respecteer

fijne dag


en liefs

 Karel

 


28 opmerkingen:

  1. Ha ik had dit verhaal heel anders in gedachten en ook dat klopt voor geen meter haha
    Maar leuk door elkaar gehusseld :)
    Maar gelovigen en ongelovigen zullen er altijd zijn dat is een ding wat zeker is...
    De pps van greetje is mooi en het gedichtplaatje uit de tijd van vroeger...gelukkig is dat wel veranderd.
    Slaap ze...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whahahaha ik lig in een deuk hier .De PPS kan ik weer niet openen maar dat geeft niet .Mijn Schaterlach heb je te pakken
    Groetjes Elisabeh

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Karel,
    Hahahaha..ik heb het iets anders geleerd op school.
    Maar deze is echt lachen..hihi.
    De pps isook weer mooi.
    Je blog is weer super gesaagd.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En waarom zou ik dan boos moeten zijn???
    Lees de vorige reactie en niks blijkt daaruit toch?
    Och je zal de slaap niet uit hebben dat zal het zijn grijnzzzz
    Geniet je dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed plan ik ga nu mijn jas aandoen...
    Zal het straks nog eens bekijken whahaha
    Dacht die is de weg kwijt...nee kan nooit boos blijven of worden op jou whahahaha...zou het toch maar niet uitproberen...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach lieve Karel,waarom zouden mensen boos zijn op jou als je dit plaatst.We weten toch dat jij nooit opzettelijk mensen zou kwetsen.Je kent mij denk ik een heel klein beetje ,PPSjes met wat veel sexy gedoe heb ik niets mee en die pleur ik er dan ook gewoon uit.We hebben allemaal de keuze om te kijken/lezen of weg te klikken Amen ik heb weer gezegd hahaha
    Groetjessss Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ook weer at home hihi
    Ja de fiets was toch de auto geworden want de zon was weg en de wind koud...en maar goed ook want we zijn net pas thuis...
    Uit eten geweest bij de jongste..morgen nog maar eens proberen bij de middelste hahaha...fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoals je wel gezien hebt...ik had nog achterstallige mails te versturen grijnzzzz...jij ook weer wat te doen.
    Ha als dat zou gaan de fiets veranderen in een auto...maar nee de fietsen bleven in de garage en de auto mocht mee hihi
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nee hier morgen naar Vera en Mathijs en een beetje te ver voor de fiets...maar denk dat je geluk hebt want mooier weer nog dan vandaag...dus je kan fietsen. Hoezo fit genoeg...toch een klets gepakt bij de koude nachten?
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aha dus geen klets gelukkig en ja dat blijft oppassen natuurlijk. Maar je hoeft ook niet gelijk 100 km te doen grijnzzzz
    Geen optie met de fiets hier maar wel de foon mee want je weet maar nooit whahaha...trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. tja ik rammelde wel hj
    Slaap lekker moet lukken met die gele rakkers whahaha
    Doei moatje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Natuurlijk zijn er altijd fatsoenrakkers die dit niet willen lezen. Nu dan klikken ze het maar weg. Ik vind het een zeer origineel verhaal, en waarlijk hoe verzinnen ze het. Het bracht een lach op mijn gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Karel. Nou er is niets mis mee om een verhaal een beetje anders te maken dan het is en wie zegt ons dat het echt zo is zoals het is geschreven.. het is verleden en we kunnen het niet meer na checken. Ik vind het wel grappig hoe dit is geschreven.. maar je ziet het ook toen was er al veel geweld ... en dat om een ei.. hihihi. Jij lekker eenpaar dagen vrij en even tot rust komen. Lijkt vandaag wel een mooie dag te worden dus je zou je tuin even kunnen gaan inspecteren.. Ik zal zien of ik de therapeute kan bereiken vandaag en een afspraak maken. Ik wens je een hele fijne dinsdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. blijft de vraag...wat was er eerder,de kip of het ei...
    hihi een mooie bewerking van het bijbel gebeuren
    ik hou het maar op alles wat IS en het HEDEN
    zie een mooie zon,al is het bitterkoekjes koud
    ik ga terug naar guido zijn geboortedag,in gedachten
    weet wat ik nu voel en ben er gelukkig mee
    ben niet tevreden hoe men nu met elkaar omgaat [in het algemeen]
    hou niet van ontevredenheid,onhebbelijkheid en oorlog
    niet van mensen die liegen en bedriegen
    ik hou van saamhorigheid en naasten liefde,de natuur en vrijheid
    dus hoe je het ook bekijkt,ergens is er iets goed fout gegaan in de schepping
    zo kom je dus ook op deze bovenstaande teksten haha
    MAAR ik zie de humor er wel in hoor,dus ik word er niet boos om
    van mij heb je de glimlach karel
    wens je een hele fijne dinsdag toe
    en nog bedankt voor de felicitaties
    lieve groet van je malle nicht

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zo ben ik weer
    nou heb net de tegels achter even geveegt
    wel koud om de oren,maar kon wel zweten hoor
    dus een eind fietsen kan,maar moet je stevig op de trappers haha
    konijntjes ook weer dankbaar,die hebben weer alles lekker schoon en fris
    al was floortje wat knorrig,ja brak haar nestje weer af he
    maar ze scharrelt nu alweer druk in haar villa
    wacht even op een belletje van de bank,de auto moet verzekert
    kunnen we er maar weer gebruik van maken
    zat net te kijken,de auto is al over de 20 jaar
    nou geeft niet als hij ons maar van punt a naar b brengt hahaha
    he karel geniet van je vrije dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha die Karel. Dus te koud voor op de fiets. Nou dat komt nog wel hoor.. het wordt vanzelf lente hihihi. Ga jij maar lekker even aan de wandel in je tuin. Ik doe hier even de klusjes en tussendoor even zitten. heb vanmorgen al even een afspraak gemaakt bij de therapeute. Morgen middag half 2 kan ik er terrecht. Wacht nu even op zus en gaan we samen naar de suup voor eten. Verder hou ik het gewoon rustig tussen de bedrijvigheid door. Ritza heeft nog vrij vandaag dus is nog thuis. Gaat zoals het nu staat vanmiddag naar Bolsward naar een school vriendinnetje. He Karel ik ga weer. we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Karel,
    Jij weer fris en fruitig uit je bedje en meteen weer in je ritme.
    Het is mooi weer voor een wandeling,uit de wind in de zon is het echt lente.
    Ik rommel wat in mijn kajuitje.Zie wel wat de dag brengt
    Fijne dag.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo overal al geweest en nu hier nog haha
    Zag je schema staan das handig grijnzzzz
    Maar meestal weten we toch wel of jij of betti aan het krabbelen is. Zal mooi weer zijn om te wandelen en in ieder geval beter dan op de fiets want de wind is toch nog erg koud.
    Geniet ze en haal een frisse neus...wel goed inpakken de rest haha
    Doei moatje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja hallo zo snel gaat dat ook weer niet hoor grijnzzzz
    Net nog in de chat en nu al daar zijn dat lukt mij zelfs niet hihi
    Wandel ze...zal best lekker zijn even een frisse neus halen.
    Doen we misschien met vera ook wel...die vind het altijd leuk om te lopen en dat tempo kan ik wel bijhouden whahahaha
    Doeiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja zal best...al wandeld vera best een uurtje mee hoor maar ze ziet zoveel onderweg waar ze even naar wil kijken hihi...ons rustpunt dan whahahaha
    Zo leuk alles ontdekken voor die kleine meid, maar voor een kleintje van anderhalf wandeld ze een aardig eind. Maja veel met papa en mama naar buiten en dan leren ze dat wel. Was ook nodig met nog een in de kinderwagen dus ze hebben veel geoefend.
    Moet je je voorstellen bij ieder takje en kiezeltje of blaadje even stil staan hihi...denk daar maar eens aan op je wandeling whahaha...doei

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Karel,
    Al onderweg om takjes en kiezeltjes te onderzoeken..hihi.
    Je hebt het weer druk met van alles,hè.Ook aan het zweten zoals Fon?
    Ik niet hoor,lekker rustig aan.
    Fijne middag.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha die Karel,
    Jij weer terug na een wandeling.
    Ben je nog naar het 't Bluk geweest?
    Te koud om daar op het terras te zitten,toch!
    Neil is thuis en ligt lekker te tukken.
    Maar nu gnoeg geplakt..hihi..ik ga de kombuis in.
    Fijne avond en smakelijk.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ha karel...jij dus geen takjes en kiezeltjes ontdekken maar stevig de pas erin houden...nu wij hebben een aardig stuk gelopen en ja bij opa op de schouders wil het wel lekker vlot gaan.
    Was heerlijk buiten in de zon, maar owee als de wind een hoek om komt en de zon weg brrr koud. Maar we hebben ons goed vermaakt dus de eetlust is er nu ook wel. Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ach we hebben gelopen en genoten daar gaat het om en ja als je kleintjes bij je hebt dan moet je daar rekening mee houden.
    Muts recht zetten das om geen wind de wagen in enz enz haha
    Maar goed allemaal uitgewaaid en genoten.
    Ook jij zou je wel aanpassen haha je moet dan wel want die blijven vragen en wijzen naar alles wat ze zien. We waren in een parkje waar de buitenschoolse opvan bezig was en ja dat is reuze interessant spelende kinderen...voor vera dan haha
    Nu genietend van de rust...heerlijk weer haha
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Doe dat gooi ik nog ff wat in je mailbox haha
    Heb je ook weer wat nuttigs te doen grijnzzzz
    Ben weer bijna bij en dan foto's sorteren van week 7, 8 en 9 mathijs hihi...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. haha als je meer tijd hebt ???
    Als je moet werken bedoel je grijnzzzz
    En nee met freubelen wacht ik op fotokes van no 5 hihi
    Ja als ze bellen...mijn fototoestel zit al in de tas...stel je voor dat ik die dan vergeet whahahaha
    Doe ook mak an hoor...maar wel ff orde scheppen in de chaos...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo jij bent er op tijd bij...ikke niet want wil nog blogjes plaatsen voor morgen...dus ben nog wel ffkes bezig.
    Slaap lekker en vergeet je chatbox niet hihi
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Alleen maar kijken... ???
    Lachen hoor jij met je nuchterheid...slaap lekker en oant moarn
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen