donderdag 9 mei 2013

geintjes uit de mailbox

 geintjes
uit de mailbox

Eerlijk
uit de kindermond !

 

 .Het
Zwart  sponsje.

 

Een
kleine jongen ziet zijn moeder uit de douche  komen en vraagt:

'Wat is
dat zwart daar onder je buik?'

'Dat 
is mijn zwart sponsje.'

De
volgende dag begint het kind te  zaniken:

'Mag ik
je zwart sponsje nog eens zien?'

Om van
het  gezeur af te zijn zegt ze na een tijdje:

'Ik heb
het sponsje niet meer.'

 

Twee
dagen later stormt het kind de keuken binnen en roept:

 

 

'Ik
weet waar je zwart sponsje is, mama! De  buurvrouw van hiernaast heeft het, en
maakt onze papa zijn 


gezicht  ermee schoon ! 

 

...

 


Vlaemsche gezegden:

 

    

  Als
het paard geen haver lust, dat het dan mijn kloten kust



  Als
de haan 's nachts lustig kraait, wordt zijn bakkes dichtgenaaid



  Als
de hond naar varkens ruikt, heeft hij vast een zeug misbruikt



  Als
het hooi is in de schuur, zit het wijf bij de gebuur



  Wie
zijn haar soigneert met stront, is waarschijnlijk donkerblond



  Wat
baten condoom en pil als de griet niet neuken wil.



  Wat
baten aars en bil, als het wijf langs voren wil.



  Wat
baten borst en bil als de lul niet stijven wil.



  Hoe
meer zielen, hoe meer Chrysanten.



  Met
de hoed in de hand, schijnt de zon in je ogen.



  Als
het kalf verdronken is, heeft de koe verdriet.



  Wie
een put graaft voor een ander, heeft goed gewerkt.



  Beter
een gat in mijn broek, dan een broek in mijn gat!



  Wie
het laatst lacht, heeft de mop niet begrepen

Tot
slot nog een Weerspreuk:

   Zit
je haar vol lauwe sneeuw, dan ben je net bescheten door een meeuw.

 

...

 

God zit
met een dilemma. Het is veel te druk in de hemel.

En dus
verzint hij een nieuw reglement en legt dit uit aan St Pieter

bij de
hemelpoort. Elke keer als er iemand bij de hemelpoort komt moet

ge
vragen hoe zijn dag was. Als hij een triestige dag had en op een


dramatische manier is omgekomen dan mag hij naar binnen.

'Ok',
zegt St Pieter.

Even
later komt er een man aanlopen die de hemel binnen wil.

St
Pieter : 'Een moment meneer, hoe was uwe dag ?

'Pfff',
zegt de man. 't Was vandaag mijnen dag niet, meestal ga ik

in de
lunchpauze samen met een collega wat eten in dat tentje

aan de
overkant.

Maar
hij was ziek, dus ging ik thuis bij mijn vrouw wat te eten halen.

Kom ik
thuis in onze flat op de 25e verdieping. Ligt ze daar toch wel

op het
bed te kreunen en te gillen. Ik snapte gelijk dat er een

andere
vent in de buurt moest wezen. Dus ga ik op zoek. Ineens zie ik

een
paar vingers aan het randje van het balkon hangen. Het is mijn

buurman
van boven.

in mijn
woede begin ik op z'n vingers te stampen. En ja hoor de man

valt 25
verdiepingen naar beneden. Valt hij verdomme in een paar


struiken.

Ik zie
hem nog een beetje bewegen. Dus ik besluit hem wat zwaars


achterna te gooien. Het eerste wat ik tegenkom is de frigo.

Ik
sleep hem naar het balkon en gooi hem over de reling. Precies

boven
op de man. Hij is op slag dood. Door de opwinding van al die


inspanning krijg ik een hartaanval en overlijd ter plekke.'

Dat is
inderdaad een vreselijke dag', zegt St Pieter. 'Allee, ge

moogt
naar binnen.'

Even
later komt er een tweede man aanlopen.

'Een
momentje meneer, kunt u mij vertellen hoe uw dag was?'

'Awel,
ik had vandaag een vrije dag en zat wat pintjes te drinken op

mijn
balkon, op de 26e verdieping. Op een gegeven moment ging ik mijn 12e

pilsje
pakken en verloor mijn evenwicht en viel over de rand. Gelukkig

kon ik
mij net vasthouden aan de rand van mijn onderbuurmans balkon.

komt
die idioot het balkon op en begint op mijn vingers te stampen. Ik

val
naar beneden maar overleef het nog net doordat mijn val wordt


gebroken door een paar struiken. Zie ik ineens een frigo naar beneden

komen.
Die landt boven op mij en ik ben op slag dood.'

'Dat is
inderdaad vreselijk', zegt St Pieter. 'Loopt maar door'.

Even
later komt er een derde man aanlopen, een neger.

St
Pieter is verrast.

'U bent
al de derde vandaag, wat is er met u gebeurd?

'Oh man
!!! Ikke had vrije dag dus ikke ging eens lekker wippen

bij
mijn vriendin, komt daar ineens die vent van haar thuis..'

'Vlug
verstop je !!!!!, gilt ze.

Dus
ikke rap de frigo in...

 

...

 

Welkom
in Syrië

Ik
vraag mij af waarom onze regering zich zorgen maakt over

de
Belgische jonge Moslims die naar Syrië gaan om te vechten ?

Ze
hebben voor mijn part groot gelijk en waarom......?

Wat
doen die mannen hier....naar school gaan doen ze niet graag.... werken ook
niet...

het
enige wat ze hier kunnen uitrichten is, wat rel schoppen in de straten

eens
een auto in brand steken, een treinwachter op zijne smoel slaan

of een
buschauffeur aframmelen; of een oud vrouwken haar "chakos" afpakken... enz...

Ginder
kunnen zij hun hart ophalen door een hoop mensen af te schieten of af te
rammelen

en als
ze wat geluk hebben worden de zelf afgemaakt en dan worden het martelaren


die
belanden in den hemel en krijgen 80 maagden........is da nie schoon 


Want
dat staat in de Koran volgens de wet van de Sharia4Syrië

En wij
moeten werken tot 65 jaar en als ge wat geluk hebt

wordt
ge wat ouder en al ge uw pijp uitblaast

krijgt
een taloortje rijstpap (als ge het nog kan bijten)

En
maagden zijn er niet te zien, maar dat zult ge niet meer missen

want
uwe prostaat  heeft het dan al lang laten afweten...

Daarom
zeg ik, laat die jongens gerust gaan;


integendeel we moeten het promoten

hoe
meer hoe liever, want dan zijn zij tevreden en wij zijn er vanaf!

 

 

 

...

 

 

De juf
doet een quiz in de klas.

 

 

"In
welk land wordt er goodbye gezegd?"

 

 

Pietje:
"Amerika."


Franske: "Engeland."


Polleke: "Ierland."

Jantje:
"Antwerpen."

 

"Hoezo
Antwerpen?", vraagt de juf..


"Jawel", zegt Jantje

"ik
hoorde het onze pa deze morgen nog zeggen tegen ons ma:

"Doe oe
stringske maar opzai, dan kan’ker GOED BAI "

 

...

 

 

Alles
weg!

    



Farid
rijdt met zijn VW-busje en gezinnetje (Fatima en negen schattige kinderen)

voor
het eerst naar de Vlaamse kust. In Bredene toegekomen bemerkt hij een

plaatje
met de tekst: 'Duinenweg'. 'Nonde, nonde!' sakkert Farid 'Duinen zijn weg!'

Even
later merkt hij een plaatje met 'Strandweg' en daarna met 'Zeeweg'.

'Alles
weg!' sakkert hij nogmaals. 'Wij dan maar beter teruggaan naar Borgerhout.'

Het
begint al te schemeren als een poltiepatrouille Farid staande houdt op de
autobaan.

'Uw
rechter voorlicht brandt niet,' meldt de agent. 'Lamp en licht ook  weg!'
sakkert

de
radeloze man. 'Geen nood,' zegt de agent. 'Drie kilometer verderop bevindt zich

een
benzinestation. Daar kunt u een nieuwe lamp laten steken.'

Farid
is opgelucht dat hij geen boete heeft gekregen. Even later arriveert hij bij het


benzinestation en bemerkt een plaat met de tekst:

 'Halogeenlampen'...

 

...








 



17 opmerkingen:

  1. hihi op wat taalfouten en foute spaties na staat er idd een scroller grijnzzzz
    Heb je het niet nagelezen?
    Die frigo is de beste...lol
    Trusten moatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zou ik nu nooit doen zomaar plaatsen zonder het goed na te lezen en op foutjes nakijken whahahaha...maar goed iedereen is anders en ik een pietje precies das duidelijk.
    Je kan het toch nog aanpassen... :)
    Slaap lekker en niet dromen van je scroller hj

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja erg hè...geen 30
    Ben ik al lang vanaf gestapt...met al die weglopers hj
    En morgen om 9 uur al in de auto zitten...dus weinig tijd meer.
    Mag met Mathijs en Vera spelen grijnzzzz en wel tot morgenavond.
    En nee vind dat niet erg hj
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Karel. Nou de Vlaamse humor ben ik niet weg van hoor... Niet mijn ding. Al vind ik die van het sponsje nog wel leuk gevonden.. hihihi.
    En wat heb je gister allemaal gedaan op je vrije dag... ik niet veel. Was een beetje lui gister. Vandaag maar weer even de boel aan kant voor het komend weekend en zien we dan wel weer. Buiten lijkt het wel herfst... Ik hou het nu even kort en ga je een hele fijne vrijdag wensen en tot laters.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Karel,
    Zo,je hebt heel wat vetstopt in je scroller.
    Ik vind de laatste het leukste..hihi.alles weg..hihi.
    Hier ook,geen spoor nog van de plantjes.Ik hoop dat ze vandaag bezorgd worden.
    Het lijkt zeker herfst buiten,een fikse wind.
    Nog een fijne dag.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha karel, je had gelijk hoor wel zandbak.
    Heeft ze er eidelijk een en zou er niet in mogen haha wel dus.
    Wel met dik vest en das om en regenlaarzen en heerlijk buiten bezig geweest...nu slapen ze beide en ja wat moet oma dan doen hè...juist krabbelen voor zolang het duurt.
    Opa is buiten met laatste stukje stoep bezig...is dat ook maar weer klaar.
    Nu en die kanalen graven daar s ze nog te klein voor...zandkoekjes bakken met vrmpjes vind ze leuk, maar dan vooral het kapot maken hj...we vermaken ons prima...mzl en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe kan dit nu weer, een heel verhaal en het is weg whahaha
    Zal aan de vreemde pc liggen grijnzzzz
    Eens kijken of deze wel wil hj
    Beide kleintjes slapen en opa is de laatste rij van de stenen nu aan het leggen...en ja wat moet oma dan doen? Juist krabbelen haha
    en ja hoor je had gelijk vanmorgen heerljk in de zanbak want ja dat is nieuw voor vera en wil naar buiten. Geen kanalen graven maar zandkekjes bakken en liefst wij maken en zij kapot maken grijnzzzzz
    Vanavond hier mee eten en als er nog tijd is gaan we de stad nog even in en anders maar huiswaarts...we zien het wel. Moeten in ieder geval tot zeker 6 uur oppassen.
    Vermaak me prima en met vest en das om was het best lekker buiten...groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha nu staat de vorige er wel ineens grijnzzzz...dubbelop nu LOL
      Mzl

      Verwijderen
  8. ha die karel
    hihi rebbel is zandkoekjes aan het verkruimelen
    ik neem even rust,heb mijn part voor vandaag eigenlijk al gedaan
    alleen nu de wasmand met schone was even leeg vouwen
    wil ook gelijk de strijk even den,maar dan moet ik zo niet stijf uit de stoel komen
    was nuecht aan een bakkie toe en acht gelijk maar even typelen
    om nu vandaag weer niet langs te komen,komen daar praatjes van hahaha
    ga je een fijne vrijdag middag en avond wensen
    lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu dan staan nu de volgende 2 weer in de spam hj
    Eens kijken waar deze blijft whahahaha
    Doe ik zo mijn best om toch langs te komen en dan gooien ze me weg als spam pfftttt
    Maar goed jij let op haha
    Dus de tas met eten klaar staan en jij red je wel tot middernacht...nu hier even tussendor een huiltje dus ff boertje laten doen en slaapt alweer.
    Is geen straat hor de hele tuin is verhard...veel speeloppervlakte nu...
    Ja ze moet wel kunnen fietsen en spelen want zo groot is de tuin niet...gelukkig een parkje vlakbij maar dat is voor mooi weer hihi
    Fijne werkdag en smakelijk want denk dat ik vorlopig weer ff bezig ben...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu de stad hebben we maar gelaten voor wat het was...beide geen puf meer hihi
    Leuke dag geweest maar vermoeiend haha
    Maar genoten van de kleintjes en volgens mij was dar wederzijds...zeker bij Vera...o is me toch een cutie...en praten als brugman.
    Ze weet heel goed te vertelen wat ze wel en niet wil...een echt meisje haha
    Zo en nu een mak an avond voor de buis zo meteen...werk ze nog maar ff...
    En zaten ze in de spam? Nu staan ze er weer grijnzzz
    Doei

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zat ie vol?
    Deed goed mijn best hè ook al was ik er niet hihi
    Een rus knippen en scheren...dat doen ze toch voor ze ergens op bezoek gaan :)
    Dus je gaat eerder weg?
    Want is nog lang geen middernacht hj
    Mzl en boemel ze strakkies

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha die Karel ,
    Je hebt er inderdaad aardig wat verstopt in de scroller .
    Ben wel even aan het lezen geweest :-)er zitten hele leuke tussen .
    Maar wel ondeugende .... die van het zwarte sponsje vond ik leuk
    en de frigo ook .
    Hoe is het verder met jou ?
    De vervelende hoest en verkoudheid weer over ?
    Wens je een fijn weekend .
    Kwa weer word het niet veel heb ik begrepen.
    Slaap lekker voor straks .
    Liefs Ien xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zou het komen door de vreemde pc...want ook bij corry sta ik er niet en bij fon en ko wel pffttt...vreemd hoor.
    Fijne collega dan kan je de trein halen om toch nog op tijd weg te komen...nou ja als het lukt...dan zit je over een half uurtje in de boemel en op naar je mandje...hj
    Nee zal wel eerst ffkes zitten zijn...fijne avond klinkt dan wel fraai toch?
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trein eerder en dat betekend 5 minuten winst of 10 hj
    En ja het is weer tijd voor de trustenwensen...slaap lekker strakkies
    Doei

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nee hoor is echt zondag...moederdag hj
    Maar goed je blogje voor het weekend staat al maar ik reageer morgen wel...
    Ook de ppsjes kijk ik dan pas...was weer druk met foto's maar nu echt alles in mapjes en lijstjes in en op de kast grijnzzzz
    Nu nog een tas met oranjespullen uitpakken die dochter voor mij gescoord had...handig als ze niet iedere keer alles mee moeten brengen...dus morgen maar eens kijken hoe of wat...voor nu wens ik je een goede nachtrust...trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Trusten staat al op skype/messenger en de rest komt morgen wel hj
    Maar goed jij wil een glimlach nu die heb je al binnen met je voorpret...ben ook benieuwd :)
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen