donderdag 30 mei 2013

kip = in mijn jeugd een smeris




 

mogge lieve bezoekers van mijn
blog

eigenlijk was de internet
storing die wij met onze mobiel

op SPL hadden geen probleem

komt zo ik wil op blogger nog wel eens reageren via mobiel

wp - hyves is zo wat onmogelijk

en nu blogger dus ook

maar als ik dan kijk naar het bezoek

doe ik het nog niet slecht

toch

kip ik heb je

hihi

...

DE KIP (voorteken van
dementie)...

Beetje gezopen…

Gerrit komt strontzat thuis.

Hij laat zich voor dood neervallen in zijn bed naast zijn vrouw.

Hij wordt wakker aan de poort van de hemel en St Pieter zegt:

Gerrit jong, ge zijt gestorven in uwe slaap.

Gerrit, volledig uit zijn lood geslagen, antwoordt:

Dood? Ik kan niet dood zijn!

Ik hou te veel van het leven! Ik wil terug naar huis!

St-Maarten zegt: Ge kunt alleen maar terugkeren als een kip.

Gerrit antwoord: Zolang ik kan terugkeren naar een boerderij dicht bij mij
thuis, is het goed!

Zo gezegd, zo gedaan.

Daar staat Gerrit, bedekt met pluimen en krabbend in de grond.

Een haan komt dichterbij: Ah, zijt gij die nieuwe kip?

Hoe is uwen eerste dag hier geweest?

Niet slecht  zegt Gerrit de kip, maar ik voel iets raar in mijn

buik, net alsof ik ga ontploffen.

Ge ovuleert , legt de haan uit, Zeg nu niet dat ge nog nooit een ei hebt gelegd?

 Ontspan, laat u volledig gaan, dat is heel normaal.

Gerrit luistert naar de haan en enkele oncomfortabele momenten later:

voilà, een ei!

Gerrit loopt over van emotie na zijn eerste kennismaking met het moederschap.

Met volle overgave legt hij nog een tweede ei.

Terwijl hij zich klaarmaakt om ook nog een derde ei te leggen, voelt

hij een harde klap op zijn hoofd en hoort hij zijn vrouw roepen:



Gerrit, word wakker, je schijt ons hele bed vol !!!!!

...

nu de mooie pps , vind ik

en let op en ontdek de kip

  photo shantykoordehoekschewaard.jpg

 

wens U een fijne dag

liefs



Karel

13 opmerkingen:

  1. Whahahahahahaha......... net een half uurtje thuis en even achter de pc gekropen. Wilde jou ook nog even welterusten wensen en dan kom ik deze mop tegen van Gerrit hahahaha... Weet je Karel, ik denk in beelden dus dan weet je het wel.....
    Je pps had weer leuke plaatjes en een soort van polka muziek :-)
    Ik ga mijn bedje opzoeken en ook voor jou welterusten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel.. Geen rare dromen gehad hoop ik voor je want dan moet je je bed eerst ook nog verschonen hihihi. Ja jij had gister al even een berichtje gedaan via mobiel.. maar ik was net druk met andere dingen dus had ook niet veel tijd.. Vandaag hopelijk geen obstakels maar gewoon even mijn ding doen hier. Alles weer even voor het weekend recht trekken zeg maar. Jij vandaag wel gewoon naar je werk denk ik. He ik ga door en je nu eerst even een hele fijne vrijdag wensen en tot laters.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Karel. Jij ook niet laat maar je mag er vanmiddag ook weer vroeg in. Ja ik had even bij je rooster gekeken maar begreep niet precies wat dit inhield vandaag dus denk vraag het wel. Maar je had ook al een reactie bij het vorig blog waar je het schreef, alleen had ik dat nog niet gelezen. Dus vandaag even wat hh klusjesen boodschapjes en dan op tuk. Ja dan verandert het weer he. Maar goed je hebt ook weer wat vrije dagen in zicht dus .. Ik ben ook al druk bezig hier. Ben ook al even op zolder geweest om de spullen te pakken welke ze op komen halen, vandaag of komende week.. Boven en beneden de boel gestoft, nu de zuiger nog even en de strijk dan schiet het mooi op. De was hangt buiten, de tweede draait.. en ik zal verder want zus kan zo komen voor een bakkie. Wij horen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goedemorgen karel
    dus betti wil niet luisteren en ontvangt niets
    je moet maar eens ernstig met haar praten hihi
    ja hier draait de wasmachien ook en heb al 2 wassen aan de lijn
    boven hangt nog en er zit nog een was in de machiene
    marten is aan het lassen in de roestvrij staal
    volgende week naar milaan waar zo'n grote ketel in de fik ging
    dus die moet gerepareerd worden
    mag marten nu zijn kunsten laten zien en gelijk genieten van italie hihi
    dinsdag erheen en dinsdag over een week weer terug
    ik noem het een weekje vakantie
    al is het wel een heet klusje,in die tank is het een graadje of 60,dus zweten geblazen
    hangt hij aan een schommel [tuigje] en moet dan lassen
    kan hij een week niet mopperen op dat kille weer hier
    he ik ga sluiten,moet nog even onder de sproeier door
    karel wens je een hele fijne vrijdag toe
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastic team, super photo:) I am greeting

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mogge Karel,
    Het kan nog.
    Hier hangt de was ook te wapperen in de wind en het is echt lekker weer.Straks met een boek naar buiten.
    Haha..lekker goor mopje,jakkes,je zou zo'n kerel maar in je bed hebben.
    De kip gevonden hoor met een ei uit zijn krent..hihi.
    Wij zeiden ook kip tegen de dienders.
    Fijne dag.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha dan zeg ik maar geen mogge meer hihi
    Wat maak jij me nou onsopjagenhaha we heben vakantie hoor
    Alles mag niks moet...
    de eigenaar vroeg vanmorgen " you like your app. very much" hihi
    En het antwoord is ja volop pryvisy en waarom zouden we bij de grote hoop gaan liggen whahaha...zon en zeewind aanwezig dus is heerlijk liggen.
    Nu niet denken dat we niks doen want we wandelen ook...de rest komt nog wel...
    Had ik netjes de vieuwer geinstalleerd maar werkt nog niet dus klik nog niet...
    Niet alleen voor jullie de pc aan hoor ook om muziek te hebben op ons balkon grijnzzzz .
    Wens je een fijn dag en de omslag is zo gemaakt toch...nachtdiensten pfftttt
    Mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu doen we zoiezo wel grijnzzzz
    Maar wat is er nu fijner dan na het zonnen een heerlijke douche.
    Langs de kustweg is het te fietsen tot aan de stad is het 10 km, maar na 4 km een haventje Te lopen dus....met leuke restaurantjes
    Ons plan voor vanavond...of we blijven hier in het dorpje voor weer een griekse avond maar dan in ons tot nu toe favoriete eettentje aan zee.
    Gister heeft albert shark gegeten...en ik heel veel voorgerechten haha, kon niet kiezen.
    Maar een ding is zeker dan heb je goed gegeten.
    Hier zitten we dus...oja we zitten in sun village chios..
    Smakelijk.... hachee en dat met zonnig weer?
    oja vieuwer geinstalleerd maar lukt me nog niet ze te openen.
    Doei moatje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Karel. Jij al druk bezig met de hachee las ik. Tipje van mij met het uien snijden. Laat de koude kraan zachtjes lopen en haal zo nu en dan even het mes er onder door.. heb je veel minder last van huilbuien met het snijden. Zus en ik hebben de boodschappen weer binnen en nu eerst even een bakkie. heerlijk. Zo even de rest van de boodschappen op gaan ruimen, de was binnen halen want dat is al droog. Het is ondanks de wind heerlijk buiten, de jas hoefde er niet bij aan. Straks ook hier het eten klaar en dan kan het weekend beginnen. Rebbel heeft het prima naar de zin, en moet nu echt niet aan hachee denken hihihi, nee haai daar moet ik even niet aan denken.. brr. He ik ga weer, jij gaat straks even slapen, ben jij ook weer even zoet. gna gna. Horen wij laters wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O ja ... ik noem de politie ..blauwe muggen..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Karel,
    Ik heb last dat blogger wat moeilijk doet.
    De pc opnieuw opgestart maar via een omweg ben ik op je blog.
    Jij lekker aan de hachee.Alhoewel een haai ook lekker is..hihi..nooit gegeten,hoor.
    Wel haaienvinnensoep maar dat bestel ik nooit meer als je ziet dat bij levende haaien de vinnen worden afgesneden.
    Eet dan het hele dier,toch.
    Smakelijk voor straks en niet meer huilen..
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha wij noemden ze zwarte kraaien...
    En de dropbox, gewoon openenop je pc en dan naar het ppsje gaan wat je wil plaatsen en dan make public link...kan hier niet kijken maar moet je lukken zo...
    Nu die 10 km zijn wel bergie op bergie af nee is mij te ver...maar haventje is te doen.
    Je vergeet dat ze hier pas tussen 8 en 9 gaan eten...en daarna moet je ook weer terug lopen dan. Naar de haven lopen is ongeveer 45 minuten, dat is de eerste die we doen.
    Maar niet vandaag whahaha...we gaan toch voor de griekse avond.
    Ha bij doet blogger niet moeilijk maar wifi af en toe wel hihi
    Smakelijk en fijne avond tot je mag gaan nachtdraven hj
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen