maandag 16 maart 2015

fietst U mee


mogge lieve bezoekers van mijn blog



zo luitjes

maandag avond

net thuis van het werk

alle reacties op WP en Blogspot beantwoordt

de mailbox leeg

nog 1 dag werken dan 2 vrij

en ik heb de plannen klaar hoor

kan bij mij altijd anders worden nog

maar zo het nu is

is het zo

ik wil woensdag

mijn 1ste fietsritje maken

het wordt zo men zegt

een mooie lente dag



zo dinsdag morgen ben ik ff

bij het fietsje in de schuur

en geef het wat lucht in de banden

een drupje olie hier en daar

opdat ik de volgende dag

er zo mee op weg mag

zal het rustig aan doen

dat beloof ik U

maar ja of ik bij U langs kom op het blog

pppfffttt

ik doe mijn best

kom en nu fietsen

hihi

...





Over fietsen tussen naar school fietsende scholieren



Voor mensen die 's ochtends wat moeite hebben met wakker worden

 heb ik de volgende tip

Begeef je met je fiets tussen de pubers en je schrikt zo vaak

 dat je fris als een hoentje op je werk aankomt!



I. du Clou

...

Echte Amsterdammers fietsen

uitsluitend door rood.



Toon Verhoeven

...



Het zijn de luie mensen die het wiel en de fiets hebben uitgevonden

 omdat ze niet graag dingen droegen of te voet gingen.



Lech Walesa

...



Op de fiets



Zakendoen is als fietsen.

Je blijft in beweging

of je valt om.



John David Wright

...



Geluk



Als je het hart opent

met een zilveren sleuteltje

dat ook op een fietsslot past.



Nico Scheepmaker

...



Wat mij betreft

zijn al die Hollanders hier welkom

maar ze moeten wel

hun fietspaden meebrengen.



Max Schnur

...



Het leven is

als een fiets met tien versnellingen.

De meeste gebruiken we nooit.



Charles M. Schulz



Een vrouw zonder man

is als een vis zonder fiets.



Gloria Steinem

...



Je hebt haast, je moet nog iets,

het is al kwart voor elf.

Aarzel niet en pak de fiets,

desnoods die van jezelf.



Willem van der Veen

...



Een fiets met een kinderzitje

helpt niet meer.

Fietsendieven herkennen dat

als een truc van vrijgezellen.



Toon Verhoeven

...



Fietsen is alleen gezond

als automobilisten het gaan doen.



Toon Verhoeven

...



Je weet dat je oud wordt

als je weer begint te fietsen

terwijl je kinderen de auto nemen.



Michael L. Guido

...



Mijn fiets heb ik ook niet gejat.

 Ik ben gewoon in Amsterdam op de hoek van een straat gaan staan.

 Tegen de eerste de beste fietser die langs kwam riep ik:



Dat is mijn fiets.



Youp van 't Hek

...



Als schrijver is het niet nodig om op de fiets te klimmen

 en de Mount Ventoux te bestormen teneinde jezelf tegen te komen.

 Vaak is De Slegte al genoeg.



Marijke Höweler

...



Wat schiet je op met een aforisme

als je een fietspomp nodig hebt?



**

...



Fietsen met een gemiddelde van dertig

is net zo moeilijk als biljarten

met een gemiddelde van één.



Kees van Kooten

...



Bedenk dat wandelaars en fietsen

niet zo makkelijk uit te deuken zijn.



Kadé Bruin

...



Cynisme is een auto kopen

omdat het fietsen

zo verrekt gevaarlijk wordt

met al die auto's.



Kadé Bruin

...



Fietsen lopen

als een trein.



Kadé Bruin

...



Het mooiste fietsen

is het met iemand

die steeds even rusten wil.



Ben de Cocq

...



Het huwelijk is een prachtige uitvinding,

maar dat is een hersteldoos

voor de fiets toch ook?



Billy Connolly

...



Intellectueel:



Iemand die niet weet

hoe hij zijn fiets moet parkeren.



Spiro T. Agnew

...



Iedere man die van een korte wandeling

in zijn woonplaats thuiskomt

 weet dat de mooiste meisjes nimmer meedoen aan Miss Holland

 verkiezingen doch gewoon op straat fietsen.



Simon Carmiggelt

...



Fietsen in de stad

is als eten met een kettingzaag:

het gaat goed vooruit,

maar het is levensgevaarlijk.



Tom Lanoye

...



Gezien de verhouding fietsen



Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil

dat de omwonenden er nog nooit

iemand hebben zien fietsen.

Vandaar dat bekijks.



Fons Jansen

...



Misschien worden er zoveel fietsen gestolen

omdat de politie alleen let

op ontvreemders van rijwielen.



Toon Verhoeven

...



Voor agenten per fiets

hoeft u nooit bang te zijn.

Die rijden naar huis.



Toon Verhoeven

...



Wil degene die mijn fiets gejat heeft

ook even mijn krantenronde overnemen?



Loesje

...



Lente:



Fijn weer vliegjes

happen op de fiets.



Loesje

...



De jeugd loopt op maandagmorgen

altijd met de fiets in de hand

omdat het weekend erop zit.



**

...



Nu kan ik ook mobiel bellen.

Op mijn fiets zit een bel.



**

...



Ik ben te laat

omdat mijn fiets niet startte.

Ik heb mijn dynamo

de hele nacht laten aanstaan.



Wiet van Broeckhoven

...



De vrijheid blijft mij trekken.

Alles wat je nodig hebt zit op je fiets

en daarmee ga je de wereld in

 een onbekende wereld ontdekken



Henk Kroes

ex-voorzitter van de Friese Elfstedenvereniging

...



Ik ben een fietser.

 Als wandelaar denk je toch na een tijdje

 kan dat maïsveld nu even plaats maken voor wat anders?



Op de fiets verandert het landschap sneller

en maak je er deel van uit.



Femke Halsema,

fractievoorzitter van GroenLinks

...



Op de fiets wordt een mens optimistisch.

Dan ervaar je dat willen, kunnen en uitvoeren één kunnen

 zijn in een ronddraaiend fietspantheïsme.



Peter Sloterdijk

...



De man



Op hun 16de verjaardag

willen ze een bromfiets.

Worden ze 18,

dan moeten ze een auto.

Worden ze 35,

dan willen ze allemaal een fiets

en worden ze 45,

dan willen ze een racefiets



Luc Driesen

...



Eng?



Op de fiets door Amsterdam,

dát is pas eng.



Pieter Storms

...



Neem het van mij aan:



In Nederland zit de intelligentsia tussen twee wielen.

 Als je fietst stroomt het bloed sneller door de hersenen

 en hoe meer bloed, hoe sneller je kunt denken.



Gerrie Kneteman

...



Het ideale fietsweer is

een temperatuur tussen de 18 en 21 graden

een zwakke wind en een lage luchtvochtigheid.



Weerman Piet Paulusma

...


geniet de dag

 

liefs

Karel

 

 

11 opmerkingen:

  1. Dat is een heel stuk fietsen met het scrolwieltje...want ja gelezen had ik ze al op wp hj
    Erg hoor jij zegt dat je bij bent en alles al vol plannen ook nog eens pffttt
    Moe zou je er van kunnen worden.
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel.. hihihi, ja ik heb ook het idee of heb ik een heel eind gefietst zoveel heb je er op staan.. heb ze nog niet allemaal gelezen maar heb ik straks ook nog wat. Ja jij vandaag nog even werken en dan morgen, de warmste dag van deze week lekker er op uit. Wat dat betreft tref je het. ik doe het vandaag even rustig aan maar denk dat ik toch even met de keuken en kelder ga beginnen, desnoods in etappes.. Vanmiddag wil ik gewoon vrij zijn dus zie wel hoe het komt. ik ga je een hele zonnige dinsdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Karel. Nee ik lig niet in de zon.. moet mijn bikini nog strijken hihihihi, geintje. Maar het is wel lekker achter huis al is het zonnetje nog niet helemaal achter.. Ben nu aan het eten, dan nog even afwassen en een rondje dorp... Ben al wel aan het strijken geweest, is dat ook maar aan de kant. Verder geen kast nog schoon, het wil niet helemaal vanmorgen. Ritza laat de deur uit vanmorgen en ja dan werkt het toch anders als er nog iemand thuis is. Maar goed nu zo even door naar de keuken en dan schoenen aan en aan de wandel. Jij nog even een paar uurtjes aan het werk en dan ook vrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karel,
    Zo.. een heleboel tekst.
    Ik zag Loesje ook voorbij komen,knappe poes,hè..om zo'n mooie gezegde te verzinnen..hihi.
    Het is prachtig fietsweer maar helaas moest in naar de smoelensmid.
    Dat duurde vrij lang,Hij is aan het bikken geslagen.Jeetje, wat een tandsteen had ik verzameld.
    Nu een super schoon bekkie..
    Werkze.
    Doeiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha weer een heel stuk naar onderen gefietst met het wieltje en niks koud het is tuinweer... hihi
    Tuinstoelen buiten en bakkie met krantje en de ochtendzon...daar hebben we al zo lang op gewacht grijnzzzz...maar het is lekker buiten.
    Als je toch zo vroeg was had je bast even naar dat vergeten plekje kunnen gaan toch?
    Werk ze

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als je tot middernacht wacht kan je er 2 in een doen haha...komt namelijk alweer een nieuwe...
    En die er nu staat heb je volgens mij al ergens gezien...maar het staat zo kaal geen reacties snik snik...
    Misschien moet ik die toch maar op slot zetten...schiet niet op zo.
    Nu jij een zonnige dag voor de boeg...kan je alvast wennen hj
    Werk ze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha ik wilde je gewoon een extra ritje besparen...je hebt het alzo druk toch?
    Wens je smakelijk en wij de restjes van gisteren dus ook smakelijk grijnzzzz
    Op naar de laatste uurtjes...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha we noemen het wel restjes maar was net zoveel als gisteren...korstje op de puree in de oven en ja groenten en vlees opwarmen en klaar was het...weer lekker ook.
    Nog 2 uurtjes en je weekend begint...ook lekker haha
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jou weekend begint en ik mag gaan slapen ?
    Dacht het niet vriendje...
    Begin last van het scrollen te krijgen...kan je die niet IN een scroller plaatsen hj
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha 21 pagedown's dan ben ik er pas...
    En over wat jij nog allemaal te doen hebt zeg ik maar niks.
    Als er niemand zou reageren was het ook niet leuk...dus doe je best haha
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nu ik had ook meerdere spaces...en een punt en nog meer...nu beperkt tot wp en blogger...maar wel op ieder 2...
    Dus die van blogger komen op wp...gehusseld...
    Oja kon je niet wachten tot 00.00 uur...was maar een kwartiertje haha
    Slaap lekker en morgen een fijne fietstocht.

    BeantwoordenVerwijderen