zaterdag 15 augustus 2015

ik wens U een fijn weekend

hoi lieve bezoekers van
mijn blog
zo luitjes

na het zien van het nieuws heb ik besloten
om zondag thuis te blijven
dus de route hier onder staat terug in de kast
 
ik had gister geluk het was
niet echt benauwd

en dus ging ik in de middag toch ff voor een

wandeling de tuin in
ook voor U is het weer
weekend
:)

heeft U plannen of zegt U ik zie het wel

nu ik heb voor de zondag een plannetje of U het wilt weten of niet
hier komt het toch
het weer zou goed zijn dus moet lukken

U weet dat ik zweet op de

 
LF7
Oeverland route


van de Schoorlse duinen tot Maastricht
ik kwam al tot

 
Eindhoven

nu zou ik het wel redden hoor als ik wat door fiets tot

Maastricht


maar ik neem er wat meer tijd voor om ook wat kiekjes te maken
en stop de route bij het plaatsje

Grathem


en fiets vandaar naar het station van

Roermond


en pak de trein naar huis
en laat de rest van de route voor een andere zondag
mooi gedicht wat ik mocht
lenen van Roel van Ekeris

met in de eerste regel een mooi lied

al wat ouder maar nog steeds actueel

...

Het is zijn fiets

Hij reed waar ze zwegen.

Langs het meer en kleine wegen.

Reed door de wind....

Waar hij zijn rust vindt.

Hij ploetert maar door.

Iedere versnelling test hij ervoor.

Hij overziet en liet.

Fietst weg en doorziet.

Hij fietst langs stranden.

Wisselt zijn banden.

Ziet hoe het was.

Z’n fiets is zijn kompas.

De wind die hij deelt.

Hem af en toe verveelt.

Neemt een slok uit zijn bidon.

Trok aan zijn pet zodat het zweet er af kon.

Hij streed in de wind.

Het leven is hem goed gezind.

Hij knokt met pedalen.

Die vrijheid wilde hij halen.


Roel van Ekeris ©

...
 in een map

bloemen en planten

staan ik weet niet hoeveel ppsjes

 smaken verschillen gelukkig

 ik ga dan ook gewoon van boven af hier de maand juli

dagelijks 1 plaatsen

vandaag is dit deze
  photo zomaar wat bloemen voor jou_zpsbjqmcsjf.png
 
geniet een fijn weekend

doe ik ook


:)

 liefs


Karel

12 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Karel. Dus jij ook een uurtje langer geslapen... ik ook... Mooi gedicht en wel op jou van toepassing. Dus vandaag de beentjes nog even in de rust en morgen weer de nodige kilometers op de fiets. Nee hier was het ook niet echt benauwd gister, was best te doen. je kunt bij mij lezen dat ik een druk bezet maar gezellig dagje heb gehad. vandaag ook hier even in de mak aan mode en zie verder wel wat de dag komt brengen. Ik hoop dat we vanmiddag weer even buiten kunnen zitten. Hier zo eerst even de boel wat recht trekken en dan rust. Ik wens je een hele fijne zaterdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mogge Karel
    Dit is er nu een haha een bekende met die bloemen en het gedicht had ik ook ergens op blogger staan voor jou haha
    Maar het blijft een mooie...je zei er zelfs ik sla die op of heb het al gedaan...
    Opa met daan op het speelkleed met de lego aan het bouwen...en guus slaapt
    Dus kan mooi even me rondje maken
    Ja het is droog en af en toe schijnt de zon dus ook naar buiten vandaag...
    Hou het kort want je weet maar nooit wanneer ze mij weer nodig hebben hihi
    Nou ja komt ie in de buurt en hebben wij dit weekend vanalles...hou je dat maar te goed maar moet je wel de zijweg nemen haha
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goedemorgen karel
    let even niet op de typfouten, met zoeken om de letters haha
    het koppie kan zeker niet tegen deze benauwdheid
    froggie wel, die snort zo heerlijk
    ik hou het HH vor gezien vandaag, ga straks lekker met een boekje buiten zitten
    wens je een hele fijne zaterdag toe
    ga ik nog even nagenieten van het bezoek van de kids
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha dat was het gisteren hier...dat benauwde...nu ook wel een beetje maar de zon is er nog niet constant...dus valt nog mee.
    Ja ook ik ga weer mee spelen maar eerst Guus uit bed halen...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Patent of content hj
    Nu spelen met het kleine grut is met dit weer toch leuker dan met de stofzuiger grijnzzzz\Leker buiten op het gras gezeten met Guss en de bal overgooien....nou ja ik naar hem en lachen dat hij dan doet...ook volgt hij Daan overal waar die gaat of staat...nu beide een middagdutje en ikke rust haha
    Wassen moet ik ook nog maar spaar nog even door ;)
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ik vanmorgen zo vroeg was zou dat ook geen overbodige luxe zijn grijnzzzz
    Maar gaat niet want er wordt er alweer eentje wakker...ja als Guus daan gek ziet doen dan is het schaterlachen.
    Zo leuk hoe hij alles volgt wat daan aan het doen is...
    Denk dat ik vanavond met de kleintjes het bed induik want ook morgen zal het vroeg dag zijn haha
    mzl en tuk ze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Das toevallig ik ben ook nasi aan het maken...
    En Daan zit al te smikkelen van de smack in stukjes
    Het regent hier nu al vanaf half 3...weet je zeker dat je aan deze kant gaat fietsen hj
    Daar helpt vroeg gaan slapen niet aan mee je wordt er nat van grijnzzzz
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had ik net de weersverwachting van grathem bij je gedropt...
    Nee denk idd dat morgen geen geschikte dag is om te fietsen in brabant...maja ze zitten er wel meer helemaal naast...
    Hopelijk jij nu niet haha want dan val je op de grond...mmm lekker bakkie nu en de avond begint voor ons
    Nasi ging erin als zoete koek...bakje vleesje erbij en Daan zat te smullen hj
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wij doen ook vlees in de nasi haha
    kipfilet en smack
    Dat laatste kan je ook zo op eten...is een soort boterhamworst maar dan uit een blikje...
    Ook mathijs en vera eten regelmatig een bakje met vleesjes naast de maaltijd hj
    Kies je nu een dag uit dat je gewoon langs kan komen grijnzzz
    Hoe dan ook als al dat water van vandaag morgen niet valt dan is het misschien wel droog
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je moet het voor kleintjes aantrekkelijk maken om met de grote pot mee te eten...
    En jij met je drukke agenda...haha
    Dus komende week naar makkum voor die lekkere ......dagen ;)
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik had al zoiets opgevangen in de wandelgangen hihi
    Weet niet wat het precies is maar er zullen vast ook wel visjes zijn grijnzzz
    Zowiezo gezellig altijd bij je nichtje dus je vermaakt je daar wel...trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Karel. Dus de route voor vandaag maar even in de ijskast.. Ja het is nat buiten en lijkt wel herfstig zo. Wordt hier vandaag dus ook niet lekker buiten zitten maar binnen op de bank. Ach we vermaken ons hier altijd wel dus dat komt goed. Ja jij komende week hier een paar dagen te logeren en de visserijdagen weer even mee maken. Dit jaar twee hele dagen ...is nieuw want het begon anders op vrijdag avond. Ze hebben weer een heel programma maar dat zie je donderdag wel. Vandaag jij dan ook maar even weer in de rust mode in plaats van op de trappers. He Karel ik ga je een hele fijne zondag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen