donderdag 24 december 2015

gedachten

zo luitjes
morgen hebben
1ste kerstdag dus we hebben 25 december
nu is het wat men noemt kerstavond
en is het dus ??
mij zegt het oorspronkelijke verhaaltje helemaal niets
de commercie ook niets al deed ik daar nu als
krantenbezorger ook aan mee
:)
als ik zo eens rond kijk
zal het eten mij hier en daar wel aanstaan
:)
en dan de gedachte achter kerst
ik heb er geen
maar de volgende pps wel


kerstgedachte lidia
ff op alleen lezen klikken

heb nog een mooi kaartje voor U
een muzikale nog wel
en als U goed op let buiten overdag
ziet U sommige bloempjes eind december nog in de tuinen staan
:)


zomaar een kaartje

wens ik U een fijne avond
een gezonde nachtrust
en morgen een heel fijne dag

lieve groet

Karel

10 opmerkingen:

  1. Ha je hebt ook kerst in je blogje...
    Die van lidia kende ik nog niet en is ook een mooie...
    Het kaartje kan ik dus verwijderen grijnzzzz
    Gelukkig stond die nog niet in een blogje.
    En een brilletje onder de boom...? Je weet het ik heb een geheugen zo groot als een olifant...
    Fijne (kerst)avond

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk het is geen zwart op wit maar de inhoud vergeet ik niet whahaha
      Oja als je pas tot de boom bent gekomen heb je nog genoeg te klikken...mzl

      Verwijderen
  2. Hoi Karel
    Ja het is Kerstavond en voor mij een gewone avond net als alle andere avonden .De kerstgedachte ? ach ik heb er wat van mee gekregen in mijn katholieke opvoeding waar het om gaat maar het doet me niets .Tegenwoordig draait het alleen nog maar om de commercie .Het is dat onze Dochter alleen is anders zouden wij er hier niets aan doen .Jaren hebben we ook niets gedaan ,soms niet eens een boom of versiering .Nu geniet ik echt wel van een versierd huis en doen we het een paar uurtjes gezellig maken met eenvoudig eten en wat leuke presentjes .Maar het word veel mensen wel flink door de strot geduwd ,zoveel mensen in de stress en ook veel verdrietige eenzame mensen en dat om twee eigenlijk ''gewone'' dagen !!
    Fijne avond ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach je moet ook nog wat te doen hebben morgen...maar je zegt dat je al bomen verder bent, ben ik benieuwd waar je beland bent.
    Ik zat heerlijk voor de buis even relaxen...en tussendoor de soep verder klaar gemaakt.
    2 pannen staan te wachten...aspergesoep en courgette/preisoep
    Ja want de kinderen willen groene soep...en die krijgen ze.
    De enige andere is courgette/broccolie maar die hadden we vorig jaar haha
    Net alsof ze dat nog weten...
    Morgen voor de middag nog wat voorbereiden en de rest doen we samen...koken en eten.
    Met een verschil Guus wil ook zelluf eten...dus de vloer zal glad worden whahaha
    Bankhangze en voor zo meteen lekker slapen.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Karel. Slaap jij maar even lekker uit vandaag... Ik niet, ik ga zo de dag gewoon beginnen en straks weer even de keuken in om de rest van het eten in zoverre klaar te maken. Ja de kerst gedachte, heb er ook geen want denk nu net zo als de rest van het jaar maar met kerst is het wel altijd net of komt het gevoel in een hoger laagje. En wat je vandaag eet is eigenlijk ook niet echt belangrijk, het is dat er eters komen maar als ik alleen was geweest had ik een bak snert gehaald hoor hihihi. Nu heb ik er even wat meer werk van maar dat is ook niet erg en morgen..... mag ik zelf aan gaan schuiven, is ook wel lekker. Ik ga je een hele fijne eerste kerstdag wensen en je nog even feliciteren met ons blog maatje Corry want die wordt vandaag weer een jaartje ouder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mogge karel
    Gefeliciteerd met je blogmaatje...zo is er toch een klein beetje bij.
    Als ik het zo lees heb je nog niet op vrolijk kerstfeest geklikt ook...zal je verrassen wat daar onder zit. En jij gaat niet naar stekkie wat is dat nu weer ???
    In ieder geval wens ik je fijne kerstdagen met of zonder wandeling....hier regent het nu.
    Fijne dag verder

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karel,
    Dank je wel voor de felicitatie.
    Ook wens ik je hele fijne kerstdag.
    Staks komt de familie even langs, een onderbreking op een lange dag.
    Het is te koud om buiten een sigaretje te roken.
    Geniet van de dag.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He die Karel. Wat ben je rustig.. ben je aan het huishouden? hihihi. Denk eerder je tuin even in. Milli is ook net even een rondje lopen en Ritza is met de mango kwark taart bezig. Die moet straks nog even 3 uurtjes opstijven in de koelkast. Verder heb ik alles hier op regel. De groente gekookt, kan vanavond zo worden opgestoofd... Heb zo nog wel even wat was op te hangen want dat gaat gewoon door omdat we maandag weg gaan. Dus zoveel mogelijk nu de komende dagen weg wassen. Het is mooi weer maar wel koud hoor, valt een beetje tegen als je buiten komt want het zonnetje is er wel lekker bij. We hebben nog even want denk dat de familie zo rond de klok van half 4 komt, kunnen we eerst nog even een bakkie doen. He ik ga verder, we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze eerste kerstdag zit er bijna op.
    Geniet van deze hopelijk rustige avond.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Am back from Whistler ... Merry X Mas, Karel ... me working now all the way through to New Years ... All went well in Whistler ... got hit by a beginner snowboarder though ... just like the video shows ... me tired and me still hurt and me secretly hopes that he hurts too ... a bit ... he should have practised some more on the "bunny hill" ... o well ... forgiveness is a good thing at times ... smiles ... Love, cat. https://www.youtube.com/embed/OEQuiMU3sjE?rel=0&controls=0&showinfo=0

    BeantwoordenVerwijderen