woensdag 20 januari 2016

donderdag = gein uit de mailbox

zo luitjes
morgen hebben we alweer de donderdag
dus zo maar wat gein welk ik over de jaren
in de mail mocht ontvangen
vandaag zelfs een leerzaam blog ook
de 5 meest fascinerende en grootste gaten van de Wereld!


1. Kimberley Big Hole - South Africa

kimberley big hole

Dit is waarschijnlijk het grootste met de hand gegraven gat.
Het is maar liefst 1097 meter diep.
Er zijn ca. 3 ton aan Diamanten uit dit gat gedolven.


2. Glory Hole - Monticello Dam, California
glory hole

De Glory Hole in de Monticellodam is de grootste afvoerpijp ter wereld.
Ze voert 5000 m3 water per seconde af. Het gat werkt pas als de
waterhoogte tot aan de rand is gestegen.


3. Great Blue Hole , Belize
great blue hole

Dit fenomeen ligt ca. 40 km van Belize af.
Er zijn meerdere blauwe gaten op de wereld, maar geen is er zo betoverend als deze.


4. De afgrond in Guatemala
de afgrond

In 2007 ontstond spontaan dit enorm gat.
12 huizen verdwenen en 3 mensen vonden daarbij de dood.


5. EU-Parlement, Brussel

eu parlement

Het Euro-Parlement behoort eveneens tot de grootste gaten van de wereld.
Jaarlijks verdwijnen daarin Miljarden Euro’s van onze belastinggelden

foto pps is er een voor slecht weer
hihi
en we hebben mooi weer
maar ik zou zeggen
ik de krantenwijken
U de bibliotheek

des bibliotheques splendiedes

wens U een fijne avond
een gezonde nachtrust
en morgen nog een mooie winterdag

lieve groet

Karel

9 opmerkingen:

  1. Ha als ik in zo een gat zou vallen kom ik zacht terecht bij de onderste ;)
    En ja van lezen komt het in zo een bibliotheek niet...je komt er ogen tekort.
    Slaap wel en morgen stilletjes doen als je met je wijkje begint...slaap ik nog haha
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De enige gein vandaag is het grootste gat van de wereld...
    Dus je gein op donderdag is wel heel serieus.
    Ja stel je voor...is me veel te vroeg hoor ;)
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja baas..zal voor je duimen dat Piet gelijk heeft...en nu slapen jij anders is je nacht veel te kort! mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Karel. Je bent weer flink aan het plakken geweest zie ik. Nu even geen tijd om te klikken maar dat komt wel... ja donderdag en jij straks de wijk weer in. Hier is het koud en mistig maar het zou verder vandaag geloof ik wel knap weer worden en droog in ieder geval. Ik ga straks eerst naar Marten en ben dan een paar uurtjes onderweg.. want nadien gelijk door voor de boodschappen. Het wordt weer een van hot naar her vlieg dagje... Maar Ritza zou vandaag koken dus dat scheelt mij weer.. Ik ga je een hele fijne donderdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mogge karel
    Ja hoor heb ook goed geslapen...en lang haha
    Maar ben alweer aan het HH en dat vlot ook goed...
    Jij aan het buffelen en die brrr zal niet de laatste zijn vandaag...koud hè
    Maar goed als ze weg zijn heb je ook weer een heel lang weekend om te bekomen...
    groetjes en mak an

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt wel of je steeds meer wijken krijgt...
    Nog even en je moet met een aanhanger ;)
    Doe je goed even pauze en de inwendige mens verwarmen...
    Buffel ze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karel,
    Ja.. het geld verdwijnt in de grootste gaten.
    Jij aan de wandel met je folders en of krantjes,nu krijg je een rode neus...hihi.
    Het is echt geen lekker weer.Straks komt er een therapeut.Ik ben heel benieuwd wat ze zal zeggen.
    Fijne dag en groetjes.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waren het er nu 2 of 3 vandaag?
    Ja als je steeds buiten bent geweest dan zal een warme hap goed smaken...
    Merk je nu ook dat het allemaal wat makkelijker gaat ook al sta je rood?
    En dan bedoel ik niet de neus haha...smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo toe maar 3 op een dag...en eindelijk wakker whahaha
    Ja die buitenlucht en kou zal de slaap wel verdiend zijn...
    bankhangze

    BeantwoordenVerwijderen