dinsdag 1 maart 2016

30 dagen

zo luitjes

1 maart alweer
ik heb mij onlangs aangemeld bij onderstaande link
http://ikpas.nl/
en wel voor de 30 dagen
het heeft 2 redenen die eigenlijk samen gaan
ik lust graag een pint en ik ben te zwaar
in januari was ik ook al goed bezig en wil het nu ook weer redden
beter nog zou zijn als ik nooit geen pint zou pakken
maar hallo ze zijn zo lekker
:)
zo erg als in dit gedicht
is het gelukkig niet
...
Bier, bier, bier!
Ik drink graag veel bier
een half kratje in drie kwartier
met enig overdrijven
zou ik kunnen schrijven
een kratje of vier
in minder dan een kwartier
Omdat mijn lichaam veel kan verduren
duurt het plezier vele uren
mijn hand heeft geen tijd om te stoppen
met het doppen van de doppen
en zo weet ik met ferme slokken
flessen vol naar binnen te klokken
Na een paar dagen drinken
begint de voorraad te slinken
en komt er even een einde aan de pret
gevolgd door een tukkie te bed
De dag erna ontwaak ik uit mijn roes
en verfris mij onder de douche
vraag mezelf niet af: wat heeft het voor zin?
maar lever de lege flessen weer in
Lees dit gedicht nu vanaf het begin - het heeft geen zin

Westmalle%20-%20Trappist%20klooster

het is de maand voor bloemen

Blumensträuße

wens U een fijne dag

lieve groet

Karel

13 opmerkingen:

  1. Ctrl C
    Ctrl V
    Dan krijg je dit ;)
    Een pracht gedicht al drink ik nooit bier…geef mij maar wijn.
    Mooi de pps van het klooster/brouwerij
    Het heeft geen zin? Dat is dus niet waar…ik pas zou voor mij geen ramp zijn als er geen feestjes zijn hj
    En heb alvast een boeketje uitgezocht als beloning…slaap lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So glad I can open and listen to your videos now, Karel ... both videos reminded me of my days/ years in the monastery ... they were good times, because they taught me manners and gave me a good education ... smiles ... other than that, I'm glad to be free ... smiles ... Love, cat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedemorgen Karel. Ja het is ook wel wat.... maar een biertje mag best een keer hoor, maar niet elke dag. Ik drink al zo,n 20 jaar geen druppel alcohol meer en heb het nooit gemist... Maart de maand van de lente bloemen maar ook de maand waar we nog van alles kunnen verwachten wat het weer betreft.. Zo ook deze week kunnen we nog wat winterse buien verwachten... net of moet de sneeuw dan nog even opgemaakt worden voor de lente komt. I doe vandaag rustig aan en alleen even het nodige.. verder zie ik het wel. ik wens je een hele fijne dinsdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karel
    Dus jij gaat alcohol vrij deze maand .Nou ik drink gewoon mijn wijntje elke dag en maak me daar maar niet druk om .Een heel mooie bloemen pps weer .
    Fijne dag Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha dus jouw broeken gekrompen Karel ,tja te heet gewassen waarschijnlijk hahaha. Maar je hebt gelijk tig pintjes is wel teveel natuurlijk denk ik dan.De man hier drinkt er twee per dag en een enkele keer 3 ,moet kunnen want zijn leverfunctie is prima .Succes met ''droog'' staan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi karel
    Wat ziet je blogger er lenteachtig uit...mooi die banner
    Kende dat plaatje wel...zag het al ergens.
    En dat je je op had gegeven zag ik op smoelenboek al...
    Wat het precies inhoud zal ik nog wel eens kijken.
    Groetjes en fijne dag en de bloemen van internet hebben geen water nodig hihi
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karel,
    Jee.. wat leuk een lente-achtig is het hier.Heel mooi
    Ik word er vrolijk van.
    Mooie ppsje en de biertjes, Neil is ook een liefhebber.
    Na een mok thee na zijn werk vind hij het heerlijk om een biertje te pakken.
    Ik mag graag een glas rode wijn drinken.
    Misschien niet gezond maar het zijn de kleine geneugten van het leven.
    Haha..ik doe niet mee..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja smoelenboek ik heb er ook niks mee...en als ik geen foto's plaats zie ik niemand.
    Het is zo het is en echt dingen plaatsen doe ik daar ook niet...
    Hou het wel bij me blogfriendjes hj
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welja staat ook niet in de weg toch?
    Lijkt wel of ook de rest aflopend is...zie sommigen helemaal niet meer of heel weinig.
    Maar goed ieder zijn ding en ik het mijne.
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dus je zag ze vliegen hj
    Ja hier ook zo de keuken in maar voor wat is nog even de vraag ;)
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Karel,
    ik vind het ook lekker hoor en zeker als het warm weer is. Ik drink dan wel witbier maar dat maakt voor de calorieën niet uit hahahahaha.... Ik moet ook nodig aan de lijn want sinds ik afgelopen maar in het gips heb gezeten ben ik zo'n 12 kilo aangekomen. Niet sporten alleen maar zitten zitten en nog eens zitten en jam dan komt het snoepen. Ben daar vrolijk mee doorgegaan zucht..... Nu de lente gaat komen (hoop ik) moet ik er ook wat aan doen want ik pas niks meer hihi......
    Wat heb je een leuke kopfoto staan! En hij beweegt ook nog. Erg leuk Karel.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de jaren op spl natuurlijk of letterlijk en figuurlijk hj
    Smakelijk laat de patatten je smaken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo wij moeten nog...maar is klaar dus als jij wakker wordt dan zijn wij ook zover hj
    mzl en tuk ze

    BeantwoordenVerwijderen