donderdag 10 maart 2016

donderdag en dus gein uit de mailbox

zo luitjes

hoe was Uw dag gister
van 2 weet ik dat ramen er wat van doen hadden
maar van 1 werd dat oppassen
en dus moet zij de ramen nog wassen

ik was ff naar het dorp en markt voor een boodschap
en ik heb een knoop door gehakt
en stapte over van ziggo naar vodafone
mede door ik daar al lang een abonnement heb voor de mobiel
kreeg ik een mooi aanbod en ja ik moet overal op bezuinigen
en dit stond nog open

in de avond nog een belletje van de mensen van de reclame folders
en ik loop de wijk die ik wel eens inviel nu vast
...
oja donderdag hé
ik wederom 2 inval wijken
...

Een man besluit na 20 jaar dan toch maar weer eens te gaan biechten.
Hij doet het gordijn opzij, gaat naar binnen en ziet tot zijn verbazing
een goed gevulde minibar,
een fles roze bubbels in een ijsemmer

unnamed1

een schaal gebrande amandelen,
een schaaltje met MON CHERI bonbons en

unnamed2

aan de wanden foto’s uit de Playboy van lekkere meiden.

unnamed3

Dan hoort hij dat de priester binnenkomt en zegt:
Eerwaarde, vergeef mij, het is al heel lang geleden
dat ik voor het laatst in de kerk ben geweest,

maar ik moet zeggen: er is een boel veranderd!

Waarop de priester antwoordt:
Eruit idioot, je zit aan mijne kant.
...
in de maand van de bloemen
neem ik U mee naar het Franstalige Brussel
voor een fleurig en ik denk geurig tapijt

Un Parterre de Fleurs

ik wens U een fijne dag

lieve groet

karel

8 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Karel.. Nou geloof dat nummer 4 vandaag maar eens bij de ramen op klimt want die van mij zijn ook wel weer eens aan een sopje toe hihihi. Maar straks maar even kijken hoe het gaat vandaag. Jij in ieder geval weer extra werk.. maar ook vandaag droog dus weer treffen.. Ik ben gister middag even voor de t.v gaan zitten en gisteravond had Ritza de p.c even voor haar zelf. De puntjes moeten nu even op de i worden gezet, de examens staan voor de deur. He ik ga je een hele fijne donderdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goedemorgen karel
    mij wilde je de gordijnen al in hebben, maar dat was zus
    die vliegt vandaag de ramen op haha
    ik hou me maar gewoon rustig, vanmorgen vroeg al ergernis genoeg gehad
    medicijnen bestellen is tegenwoordig een hele klus
    moet je op een bandje je gegevens inspreken en de namen van je medicijnen
    nou dat laatste vertik ik, die zijn zo moeilijk uit te spreken en ben ik op de helft is het bandje afgelopen
    dus ik breng zo de verpakking wel even hihi
    heeft nog niets om de hakken ook, alles staat in de computer
    maar goed ik stap zo wel even op de fiets
    karel wens je een helder uitzicht toe, na het lappen van de ramen
    een fijne donderdag en een lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He die Karel. Nou de ramen zijn nog niet gedaan hoor. ben eerst even wat belangrijkere zaken aan het doen geweest. Eerst Ritza digitaal opgegeven voor de nieuwe school... en moest nog wat doen voor de belastingen.. ook via de p.c... wat een gedoe allemaal. Kop er goed bijhouden en nog weer dingen opzoeken.. maar het is gedaan, al heeft het me wel een halve ochtend gekost. Eddie kwam nog even en zus kwam nog een bakkie doen. Dus de klusjes staan weer op een laag pitje. Ook Ritza al thuis, hadden uitval dus eerder thuis. En zo zie je maar weer, loopt de dag alweer anders dan verwacht. het is frisjes hoor, mooi weer maar een gemene koude wind. ing de was vanmorgen even buiten, gewoon koude handen, mocht de wanten er haast wel bij aan. Maar goed het zonnetje schijnt en het is droog dus mag niet klagen.. Jij al weer onderweg neem ik aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karel
    Ik ben helemaalniet zo van die stedenppsjes maar dit is wel een hele mooie om te zien met dat bloementapijt.
    En ja die biecht is ook niet meer wat het geweest is hihi

    Met werkende ouders is het een probleem als de kinderen ziek zijn...maar als de papa ook ziek is dan kan die mooi op de kleintjes passen...al is dat geen ideale situatie.
    Ja als het nodig is springen we bij al moeten we er een uur voor rijden, maar wat moet dat moet.
    We zijn bijna een week verder dus hoop echt dat het ergste achter de rug is...
    Oeps ik begin ook weer te hoesten pffttt

    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bof jij even mag je morgen weer erop uit hj
    Was het hoesten net pas kwijt grrrr
    Maar goed weet nu wel waarom ik hoest...
    We houden ons gemak wel dit weekend hj
    smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Denk dat ik ook wat van het virusje heb mee gekregen :(
    Och gaat ook wel weer over...
    Dus geen zin meer...kan gebeuren en morgen weer een dag toch?
    Hier eentje van poetsen...ben boven nu klaar en morgen de benedenboel...
    hang ze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo je hebt de dag van morgen en zaterdag al vol gepland...
    Rugzakje mee maar je moet eerst nog vulling kopen hj
    Slaap wel en ben niet ziek...hoest alleen wat.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goedemorgen Karel. Vrijdag alweer en jij vandaag nog even op pad in de invalwijk. Kun je nadien mooi rusten om als je gaat weer aan de wandel te gaan. Ze geven mooi weer op voor het weekend dus daar hoeft het niet om over te gaan. Misschien dat Milli vandaag thuis komt, zou mooi zijn maar nog niet zeker. Ik zal zo de dag hier beginnen en de boel weer even weekend proof maken. Straks de koffie drinkers weer om tafel dus de ochtend is hier straks ook zo weer voorbij. ga ik je nu eerst een hele fijne vrijdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen