woensdag 4 mei 2016

2 feest dagen in 1 , toch

zo luitjes

na een mooie wandeling bij mooi weer
wandeling toch wel langer dan gedacht
maar wat maakt dat uit

een mooie stilte op
De Dam

kijk ik naar de film
de jongen in de pyjama
had er natuurlijk wel al van gehoord
nu maar eens zien

morgen vieren wij in dit mooie landje van ons de bevrijding
71 jaar zonder oorlog
al ik nu nog hoop is dat het bord met de tekst
onder het gebroken geweertje
" nooit meer oorlog "
ooit nog eens uit komt

ik de wijken in
U feesten en beesten
en wie weet een glimlach achter laten
:)

unnamed2

Buiten adem stormt een man de politiepost binnen
Alstublieft, arresteer
ik heb mijn vrouw met een
braadpan op haar hoofd geslagen...!
Is ze dood?
Was dat maar waar
integendeel, ze kan elk ogenblik hier zijn!
...
Op een ochtend ziet een jogger in het park een gloednieuwe tennisbal op het
gras liggen.
Mooi ding' denkt ie.. En al lopend pakt hij hem op en steekt
hem in zijn broekzak.
Later, op weg naar huis, stopt hij bij een zebrapad
wachtend tot de lichten veranderen.
Een jongedame die naast hem staat, ziet
de bobbel en kan het niet laten naar de oorsprong van de grote bult te vragen.
Wat is dat toch?
vraagt ze, wijzend op zijn korte broek.
Enigszins beschaamd antwoordt de jogger
Eh.. een tennisbal. zo, zegt het meisje onthutst
dat moet pijnlijk zijn... Ik had ooit eens een tennisarm...
...
Een boer rijdt op zijn tractor al slingerend door een west-Vlaams dorpje.
Hij zit in zijn cabine en zo te zien vermaakt hij zich prima.
Achter hem rijdende agenten vinden het welletjes
en besluiten om de man aan te houden.
Luid zingend opent de boer zijn cabine en roept
Wat een techniek he?, in Brussel draaien
ze muziek en ik kan het hier helemaal horen!
Ja, ongelofelijk, zegt de ene politieman
en in Hasselt maken ze jenever en ik kan het hier ruiken!
...

unnamed1

in de maand van de kunst
geef ik U een mes en een stuk hout

Art+du+bois+-+Nielsen+Worthington+._+07+11+2012

wens ik U een fijne avond
goeden nacht
en een fijne dag
lieve groet
karel

26 opmerkingen:

  1. Goeie score 2 van de 3 zijn nieuw hihi
    En nee het ppsje niet nieuw, maar vind zowiezo de humorplaten leuker grijnzzzz
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel. Ja vandaag en Hemelvaartsdag en Bevrijdingsdag.. En nee hier verder geen feestje... al is het wel een feestje dat Milli vandaag weer thuis komt hihihi. Vandaag even de nodige dingetjes hier in huis en dan een vrije dag. Ga lekker buiten zitten. Heb gister wel weer genoeg werk verricht. Jij vandaag geen vrije dag.. maar de wijken in.. nou geen straf met dit weer. Ik wens je een hele fijne donderdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karel,
    Je hebt weer je best gedaan met de ppsjes.
    Haha.. de mopjes zijn geweldig..dikke grijnzzz.
    Jij bent al aan de wandel, zeker geen straf.
    Geniet van de zon, ga ik straks ook doen.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi karel
    En ik maar met de muis over de platen gister en nee hoor er zit er maar eentje...
    Had je niks voor onder de andere platen?
    Voorraad genoeg toch...had je misschien nog meer :) :) gekregen.
    Een nadeel altijd van die violen, zonde om al weg te halen en tegen de tijd dat er andere moeten komen hebben ze niet veel keus meer.
    Dus ieder jaar twijfelen we doen we violen of niet?
    Deze keer een hele mooie bak met 2 kleurengeraniums met globelia ertussen
    Dat wordt mijn blikvanger hihi en een pot met boompje en hangers ernaast en alles bloeiend en kleurrijk...
    Jij aan de wandel...waait lekker dus zal wel fijn lopen zijn.
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Karel. En zweet je al hihihi? Ik niet, zit nog even rustig hier, straks lekker buiten. is nu nog schaduw waar de tafel staat dus nog even een half uurtje wachten en dan lui onderuit. Milli is onderweg naar huis en kan hier tussen nu en een uurtje zijn. Moet ook nog naar de suup maar eerst maar even in overleg wat te gaan eten vandaag. Heb de wasmand leeg gewassen... kan dat allemaal droog buiten. Jij schiet ook al weer op denk ik.. en dan maar op het balkon, lekker van de zon genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En bedankt nog voor de felicitaties ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb deze gedeeld op GPlus, vond deze post echt supergrappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat was je weer vroeg vanmorgen pffttt 6 uur...
    Kom je ff smakelijk en een fijne avond wensen.
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat is niet netjes...niks vragen en gewoon ervan uitgaan dat jij dat wel doet.
    Dus jij boos haha kan dat ook?
    Je zal idd wel van de rust gaan genieten nu...en weet je eigen plantjes kweken deden we vroeger wel maar toch liever dan wat meer uitgeven en gelijk een bloemenpracht hihi
    Is echt genieten hoor...denk na zondag zowel binnen als buiten
    Geniet je rust en proost denk ik zo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Karel
    Tja nooit meer oorlog wat zou dat mooi zijn .Op 4 mei ben ik zeker altijd even stil uit respect ,en Respect is het sleutelwoord wat velen niet kennen helaas .Ik besefte deze week niet eens dat er twee ''feesten herdenking dagen '' in een dag waren ,maar ik heb er verder niets mee .Wel genoten van het heerlijke weer .De pps is mooi en 1 glas wijn per dag ,nou een lekker wijntje is nooit weg zeg ik maar zo ,maar ik pas wel een beetje op .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zondag is het weer feest en krijg ik vast bloemen...en buiten is het al gekleurd, dus de vazen zijn uitgewassen tegen die tijd haha
    Als alle kids en kleinkids komen...voor Oma die ook Moederdag viert ;)
    Weinig op tv vanavond dus ik ga eens kijken of ik wat foto's kan bestellen voor in de lijstjes...waar ze nog als baby in zitten gaan veranderd worden.
    Dat wordt een heel gezoek omdat alle lijstjes een ander formaat hebben...wish me luck
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We hebben 2 afstandsbedieningen en weet je wel hoe moeilijk het is er een te bemachtigen hihi
    Dus zappen is een mannending ik heb er een hekel aan.
    Kijk nog lekker ouderwets gewoon in de gids wat ik wil kijken.
    Slaap wel
    Oja Piet gaat op vakantie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Goedemorgen Karel. Is het alweer vrijdag.. en vandaag de temperaturen weer een beetje hoger dan gister. Wat is dat genieten, denk dat we allemaal wel aan wat zonniger weer toe waren. Dus niet eens even gevraagd of je extra kon lopen.. nee dat is niet echt netjes. Ja en op die vreemde dagen zijn dat soort bedrijven gesloten.. Moet je nu vandaag nog eens dan of heb je vandaag een vrije vrijdag? Ik ga zo de dag beginnen, straks de koffie drinkers weer en daarna op naar Harlingen voor de aanvulling van de boodschappen, de boel is weer schoon op. Vanmiddag weer lekker buiten genieten van het mooie weer. Ik wens jou ook een hele fijne vrijdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi karel,
    Heerlijk weer.Perfect..22 graden met een licht briesje.
    Waar jij altijd van droomt..hihi.
    Ga je morgen weer op pad?
    Niet netjes ,hoor..die gast die niet ffkes overlegt.
    Geniet van de dag.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi karel
    Eerst buiten zitten en zo meteen verder met de kamer.
    Dat wordt een tussendoortje vandaag hihi
    Het is heerljk in het zonneke en genietend van de kleurenpracht een fijn buiten zijn
    Jij morgen weer op pad...ja dan moet je tussendoor wel aanpakken in je hutje.
    Al denk ik alsje het een keer overslaat je dat niet eens ziet.
    Ben een kei in overslaan sinds wij kleinkinderen hebben grijnzzzz
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Er loopt iemand met de slangentrees achter me aan...dus moet door haha
    En ja stoffen zuigen dweilen is bijna klaar en dan gaan we weer in de luie stoel buiten zitten.
    Dus dat tussendoortje werkt ook hihi
    Ja morgen ook een mooie dag...geloof wel tot wo...dan regen :(
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een storing je bedoeld de trein?
    Ja intussen alles klaar wat gedaan moest worden...na zondag maar weer verder
    Ook nog naar het reisbureau maar op de een of andere manier wordt dat steeds uitgesteld...
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Vervelend net bij het wielrennen...en nee niet raden doe je vast in een keer goed.
    Maar dat komt komende week wel...eerst dit weekend maar even genieten van de zon in ons kikkerlandje...
    Zag je dat tine opende een ppsje...leuk toch?
    Smakelijk en fijne avond...oeps dat stond er al haha
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zelfs je blogje staat op haar google...en jij nieuwe bezoekers daardoor haha eentje want zie dat het Elisabeth is de andere grijnzzzz
    Dus jij de pyama aan dan lukt het tukkie beter?
    Tuk ze wij gaan zo aan tafel...was nog even naar de winkel en een badpak gekocht...hihi ging voor zonnebrand hj
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo even het blog bijwerken... Ja anders gaan we achter lopen en dat is niet de bedoeling. Nu even snel een krabbel... dan weer naar buiten. Vanmorgen even snel het nodige gedaan hier... de koffie drinkers gehad en nadien samen met zus naar Harlingen voor de boodschappen. De boel is weer gevuld. Vanmiddag nog even aardappels gekookt , hebben we vanavond opgebakken. Een van de vriendinnen kwam hier ook... hebben de beide meiden gezellig ook achter huis gezeten. Een bakkie op zijn tijd, een puzzel en lees boekje bij de hand en ik vermaak me prima. Jij de boel ook weer aan kant, kun je maar gaan genieten de komende dagen. Wens ik je nu nog een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja viel op maar staat 7 mei boven blog en 8 mei is echt Moederdag haha
    Jij de 2e klik nog doen of heeft het zo weinig indruk gemaakt?
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En jij denkt dat je daar morgen tijd voor hebt ;)
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Goedemorgen Karel. Zaterdag alweer en jij vandaag op pad en een onbekend deel gaan verkennen. Paraplu maar mee... hihihihi, om je tegen de zon te beschermen.. Ik kruip hier straks ook weer lekker achter huis maar eerst even met een franse slag door huis. Vandaag ook geen andere klusjes meer maar genieten. Vanavond gaan Aimillio,s en ik samen uit eten, daar is een reden voor maar dat lees je wel op mijn blog. Ik wens je nu eerst een hele zonnige zaterdag en een fijne wandeling.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Kijk.... dit zijn van die heerlijke momentjes Karel.
    ik heb weer even heerlijk gelachen whahahahahahaha.....
    Lieve groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen