woensdag 25 mei 2016

gein uit de mailbox

zo luitjes

de donderdag is weer  bijna daar
en dan ben ik dus niet hier
en zeker morgen niet met weer een extra blaadje reclame er bij
of 2
en ook 2 wijken invallen heb ik op me genomen
1 er van doe ik de vrijdag ochtend
zonder reclame blaadje , want ik zei nee die doe ik alleen de krant
ligt wat verder weg en ik wil het in 1 keer rijden doen
dus werd ik terug gebeld ja is goed , schijnt dat er daar lui wonen
die dit krantje graag hebben
een heel luxe vila buurt
...

unnamedrgfaewt qw

Oud worden

Een ouder echtpaar nodigde de buren uit om te komen eten.
Telkens als de oude man zijn vrouw iets vroeg
begint hij met 'schat','lieveling', 'duifje', 'honnepon' enzovoorts..
De buren waren onder de indruk, want het echtpaar was al bijna 60 jaar getrouwd.
Toen de vrouw even naar de keuken was, zei de buurman tegen de man
Ik vind het zo mooi dat u uw vrouw, na al die jaren dat u getrouwd bent,
nog steeds koosnaampjes geeft..
De oude man boog zijn hoofd. "Zwijg", zegt de man,
ik kan al tien jaar niet meer op haar naam komen!!!

...

Vijf chirurgen

Een gesprek rond de tafel tussen vijf chirurgen ...
De eerste, van Gent, zegt :
 Ik heb het liefste boekhouders op mijn tafel,
want als je die opent, vind je alle organen genummer
 en dat is vreselijk gemakkelijk.
De tweede, van Hasselt, antwoordt : Ja, maar je moet eens
elektriciteitsmannen op je tafel leggen, alles in hun lichaam is geordend
volgens  de kleurcode.
De derde, van Nieuwpoort, repliceert : Nee , de bibliothecarissen zijn het
beste om te opereren, alles in hun lichaam ligt op alfabetische volgorde.
De vierde, van Halle, zegt hierop : Weten jullie, ik heb het liefste de
constructiebouwers, die mannen hebben er begrip voor als je reserve onderdelen over hebt.
De vijfde, een Antwerpenaar, zegt uiteindelijk : ge zijt allemaal goe mis.
De politiekers zijn 't gemakkelijkste. Geen ruggengraat , geen hart, geen
ballen, geen hersenen, en ge kunt hun gat met hunne kop verwisselen !!!!
...
Jan en An zijn pas gehuwd en An heeft voor hare Jan worstjes gebakken.
Hij merkt op dat zijn vrouwtje de uiteinden van de worstjes gesneden
heeft alvorens ze te bakken.
Op zijn vraag waarom ze dat doet antwoordt Ann : omdat mijn ma dat ook deed,
je moet haar maar vragen waarom.
Bij de eerste gelegenheid die hij heeft vraagt Jan dus aan zijn schoonma waarom ze de uiteinden van de worstjes snijdt ze ze bakt.
Antwoord van schoonma : mijn ma deed dat ook, je moet het haar maar vragen.
Op bezoek aan oma vraagt Jan dus waarom zij doet wat haar dochter en kleindochter doen :
de uiteinden van de worstjes snijden.
Maar ook oma heeft het zo van haar moeder geleerd.
Het zit Jan hoog : die verkwisting dus hij dringt er bij zijn Ann op aan om
overgrootma in het rusthuis te bezoeken om
eventueel daar een antwoord om zijn vraag te krijgen.
Zo gezegd zo gedaan : ze gaan naar 't rusthuis en Jan vraagt het nu aan overgrootma.
Die kijkt verschrikt en zegt dan : hoe  is het mogelijk
bakken jullie nog altijd in dat klein panneke ?
...

Twee Nederlanders en een Belg praten  over hun relatie.
Zegt de ene Nederlander: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een timmerman!
Ik vond zaagsel onder het bed.
De andere Nederlander zegt: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een metselaar!
Ik vond cement onder het bed.
Zegt de Belg: Volgens mij gaat mijn vrouw vreemd met een paard!
Een paard?...vragen de twee Nederlanders verbaasd.
Ja, zegt de Belg, want ik vond gisteren een ruiter onder het bed!
...
Twee buren staan met elkaar te praten over de diefstal van
huisbrandolie uit hun mazouttank.
Buur 1: Dat is nu de 2de maal in 4 jaar!!!
Buur 2: Ik voel  met u mee, op korte tijd ben ik drie maal bestolen geweest.
Maar ik heb er iets op gevonden en sindsdien is er bij mij geen mazout meer gestolen.
Ik heb namelijk een groot bord geplaatst met in koeien van letters ' MAZOUT ' erop.
Buur 1: Zijt gij helemaal zot geworden! Nu moeten ze zelfs niet meer zoeken...
Buur 2: Dat klopt, maar ik heb dat bord wel niet boven mijn mazouttank gezet, maar boven mijn septische put.
Dit jaar hebben ze mijne beerput al twee keer leeggezogen.....


unnamed4tb346

in de maand van de kunst
beessies

Carim Nahaboo Insects - England

wens ik U een fijne dag

lieve groet

Karel

14 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Karel. Ja donderdag al weer en jij weer vroeg op want vandaag mag je er weer op uit... Kun je mooi je nieuwe schoenen even goed gaan uit testen. Jij vandaag dus weer druk in de wijken, ik ga hier straks even goed mijn best doen, want gister alleen even het nodige gedaan. Van boven naar beneden alles maar weer even goed stoffen en zuigen. Buiten lijkt het ook niet gek, het is eindelijk eens droog en vandaag zouden we als ik het goed heb het zonnetje weer even wat vaker zien. Ik wens je een hele fijne donderdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karel,
    Hahaha..lachen weer op je blog.
    Wat je wat ik zie als ik gedronken heb....allemaal beessies..Tralala om me heen.
    Dat slaat op je ppsje..hihi...
    Het is lekker buiten.
    Mooi weer om te wandelen.Mag je de nieuwe wandelschoen uit proberen.
    Nog een fijne donderdag.
    Mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die karel
    Ja geen pc meer aan gehad...lang blijven hangen in butlersrestaurant...pracht locatie en erg gezellig haha
    Na het eten kregen we nog een kan wijn en verse vruchten van het huis...ja dan blijf je langer hangen hj
    Was middernacht voorbij toen we thuis kwamen...
    Dat is het heerlijk van de Griekse vakanties...je weet nooit wat je tegen komt aan gezelligheid.
    Google maar eens Butlers House Lassi
    Heb daar mijn ogen uitgekeken op een wel heel bijzondere verzameling onder in de kelder waar ook de toiletten waren...zelfs dat was een hele bijzondere hj
    Genoten dus volop en met de wijn in de benen de klim terug naar huis gemaakt en kan je zeggen dat is geen aanrader grijnzzzz
    Je pps is mooi al kende ik die al...had jij die al eens of ikke...
    Kan ik met deze niet nakijken.
    Ook de 5 doktoren had ik al eens in een blog , maar rest was nieuw...lachen met de 60 jaar getrouwde man...
    Groetjes en buffel ze
    Wij houden het hier wel rustig...geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu ik vond bij tripadvizer een hele fotoreeks ervan...
    Zo jij al het eten op en voor de tv...zal wel een tukkie worden dan...
    Wij mogen zo weer hihi...vandaag nemen we een andere weg...komen we aan de andere kant uit en eens kijken wat daar allemaal zit...maar grieks eten wordt het zowiezo weer ;)
    Fijne avond moatje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee niet verdwaald we kennen intussen de weg hier aardig vinden...
    Vanmiddag eerst verkenningstocht gelopen de andere kant op.
    Was weer leuk om nieuwe plekken te zien...
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha wat denk je een korte broek met shirt en wandelsandalen
    De tijd van scouting ligt ver achter ons...slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedemorgen Karel. is het al weer vrijdag en jij ook al weer vroeg.. Was ik eerst altijd de meest vroege vogel, dat heb je nu wel ingehaald hihihi. Ik slaap momenteel veel, zal het wel nodig hebben denk ik, geen idee. Jij straks de wijk nog even in, ik straks de koffie drinkers weer hier. Zal zo echt even opschieten want heb nog wat klusjes voor vandaag en die wil ik echt even doen en hopelijk vanmiddag weer even lekker in het zonnetje achter huis. Wens ik je nu en hele fijne vrijdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mogge karel
    Bij de kabouters zat ik :)
    Het is hier nu al heet wat moet dat nog worden hihi
    Denk vandaag weer ons gemak houden
    Jij buffelen in de villawijk...en hoogteverschillen meten
    Je waant je in de bergen haha
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Karel,
    Eindelijk weer thuis na een lange zit in het ziekenhuis.
    Ze hebben alles nagekeken, net als bij een apk keuring..haha.
    Ze hebben mij goed gekeurd.
    Nu wachten op een bericht voor de opname.
    Kan wel ffkes duren ,heb ik begrepen.
    Even bij komen met een paar bakken koffie en een broodje.
    Van de zenuwen had ik niks gegeten.
    Fijne dag.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja was onderdeel van de scouting...je had gidsen waar 2 zussen bij zaten en ik bij de kleintjes...de kabouters.
    Hoe het voor de jongens heette weet ik niet meer
    Wel weet ik nog dat we heel veel knutselden...en erop uit trokken
    En weet je al hoe je de rest van de dag in gaat vullen ? :)
    Hier is het heet vandaag en weinig wind...pffttt
    Wil wel zweten als je wat doet...gelukkig een fijne douche
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. He die Karel. Zo even snel een krabbel. Vanmorgen mijn dingetjes gedaan, het gras gemaaid en zo... vanmiddag Anke en Fonnie nog even voor een bakkie, lekker buiten... heerlijk. Anke en zus weer naar huis, zus straks naar Twijzel en ik heb samen met Ritza nog even snel eten gehaald. Nu zo de zon weer in. Ritza maakt gehaktballen in tomatensaus... zij met rijst ik met gebakken aardappelen.. jij de rust voor de koers... ik ben nog even buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu karel dan maar snel Doritos halen en op een bankje in het park gaan zitten ;)
    Wie weet heb je meer geluk dan die van het filmpje grijnzzzz
    Viel het op dat er onder de klunzende koks een andere pps zat ...dacht die klikt karel vast niet meer hihi
    Wens je smakelijk en fijne avond al zal dat smakelijk wel al op zijn ;)
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Valt me dan weer tegen dat je geen poging waagt...
    Als je toch gaat wandelen morgen hihi
    Ja op wp stond die ook al dus logisch dat je het al kende...
    Netjes op tijd weer thuis hè...oja begin aardig wat kleur te krijgen...nog voornamelijk rood maar je zei het zelf mooi rood is niet lelijk haha
    Nu een week erop zitten en nog niet een keer verbrand dus goed bezig al zeg ik het zelf...
    Nu de 2e week nog vol maken...heerlijk vooruitzicht.
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij had dus weer wat extra blaadjes en ook wijken Karel.
    Is voor het goede doel en met mooi weer geen straf denk ik.
    Natuurlijk weet je wel leukere dingen maar die komen ook weer :-)
    Je grapjes zijn weer super. Ik was er dan ook even hard aan toe hahahahah...
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen