donderdag 9 juni 2016

donderdag / vrijdag

zo luitjes

ik maakte een fijne wandeling
was al vroeg op pad ook , ff 0ver 9 liep ik weg van de bushalte
waar ik vorige keer gestopt was
en was op tijd thuis voor de koers
ik krijg vrijdag middag een ex collega op de koffie
en later die dag komt kwebbel ook weer een weekend
U weet wel de wandelende ex collega
druk druk druk
pppfffttt
...

we hebben de dag met de
gein uit de mailbox
eens kijken of ik weer wat lui aan het lachen krijgen kan
terwijl ik in de wijken ben
...

8349e5a1-3e7a-4999-8a75-bf54c14abd5f

...

Mijn vrouw en ik zijn al 40 jaar getrouwd en telkens wanneer ik thuis kom,
krijg ik van haar nog steeds een kus" zegt een man aan zijn vriend .
Ik ken dat , antwoordt deze , Alcoholcontrole ...
...

Telefoon naar dierenarts
Een oudere dame die veel van honden hield aanvaardde voor de hond
van haar buren te zorgen tijdens hun afwezigheid.
Haar teef was loops, maar doordat ze in een groot huis woonde
dacht ze dat ze de twee honden van elkaar gescheiden kon houden.
De eerste nacht, toen ze bijna in slaap was
hoorde ze echter lawaai, gevolgd door enkele kreten.
Ze liep naar beneden en zag dat de honden aan het paren waren.
Doordat ze er niet in slaagde om ze van elkaar te scheiden
belde ze ondanks het late uur, naar de dierenarts…
die na haar verhaal te hebben aanhoord
haar nors volgende raadgevingen gaf
Breek dit gesprek af en plaats de telefoon naast de honden.
Ik zal u dan terug opbellen en het geluid van de beltoon
zal de erectie van de reu ongedaan maken.
Daardoor zal het u lukken ze van elkaar te scheiden.
Een beetje verwonderd vraagt de vrouw
bent u zeker dat dit zal werken?
Zeker en vast, het heeft zojuist bij mij gewerkt!
...

Opstel: papa is weg door Jefke, 8 jaar, 2e leerjaar.
Mijne papa is tafgebolt en volgens mama met een jonk dinkske.
Mijn mama schijt nu van em. Ons huis moet nu verkogt worde.
De helft is voor papa. Tenminste, van tgeen dat er ooverschied
nadat de leening aan de bank is trugbetaalt.
Mama staat aan den dop. Ze zegt dat ze moet beiklusse.
Vorige week is ze daarmee begonne.
Sindsdien komt ier elk uur van den dag nen andere vent tuis.
Mama zegt dat die de slaapkamer helpt opkuise.
Da moet eel zwaar werk zijn, want er wort veel bij gekreunt en gekermt.
De meeste van die manne roepe alteid: ?Ik kom, ik kom?.
Maar ksnap da nie. Ze zijn tog al daar.
Waarom moete ze dan nog komme?
Die grote van gisteren riep zelfs: ?En nu langs agter?.
Maar ze zijn elemaal nie naar agter geweest want kep den trap naar agter nie hoore krake.
Mama zegt da ze nu veel gelt verdient op aare rug.
Mar ik hep daar nog geen briefkes op zien hange.
Mesgien plukt ze ze daar af voor ze naar beneeje komt?
Volgende week kreig ik e krosbrommerke me echte naft.
Da ons mama nog maar veel opruimt.
Dan hep ik snel ne schoonen auto
zo kan die wel weer Karel
:)
...

unnamed (13)

in de maand van de steden
de F

Freiburg - Germany

U weet het al hé tijd zat

wens ik U een fijne avond
een goede nacht
en morgen een fijne dag

lieve groet
Karel

21 opmerkingen:

  1. Die dierenarts springt eruit…
    En ja da brommerke hè hihi
    De gein regeert weer als op iedere donderdag😉
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel. Vandaag alles in het teken van de gein en morgen in het teken van maatjes zeg maar... Jij vandaag de wijk weer in, wij straks de tuin weer in. Gister ook zwaar werk verricht maar goed vandaag kan er begonnen worden aan het terras. Marten komt al vroeg dus zal ook opschieten. Het is niet de bedoeling dat ik nog in pyama loop als hij aan het werk gaat. Straks achter huis ook het stukje tuin nog even leeg halen dan kan ook dat betegeld worden en krijg ik er mooi wat meters zit plek bij. Jij gister een mooi stuk gewandeld weer. hier was het hoofdzaak bewolkt en het was niet echt warm te noemen.. dat werden we natuurlijk wel van het werk maar een vest of jasje kon er wel bij aan. Ik ga nu door en je een hele fijne donderdag wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karel,
    De gein is volop aan wezig..hahaha.. een klein beetje moeilijk het briefje te lezen
    Jij aan de wandel in de wijk.Geen straf met dit weer.
    Boodschappen doen op een wat andere manier.
    Ik heb ook altijd melk in de koffie.
    Nog een fijne zonnige dag.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha karel
    Jij je werk er alweer op zitten...nu ik ook hihi
    Net bakkie gedaan met broertje en lekker buiten zitten...ja nu het nog kan ervan genieten.
    Moet je morgen ook nog of ben je echt klaar?
    Ja dan kan het HH weer beginnen...dat komt steeds weer terug hè...groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha lees dat je jezelf uitgelaten hebt...en beviel het?
    Is geen straf nu om buiten te zijn...kan nog mooi ff genieten voor het weekend is.
    En jij morgen met je oud collega's ouwe koeien uit de sloot halen...ook zwaar werk haha
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu het was zo lekker buiten dat we nu pas gaan eten...dus te laat voor smakelijk aan jou..
    Fijne avond dan maar...ja die kwam de was halen maar was maandag al klaar, hij was het gewoon vergeten grijnzzz
    Nu mijn strijkwas ligt er nog...niet veel maar wacht tot het minder warm is en anders de plank maar mee naar buiten.
    De tuin is in orde en dat is al heel wat...
    Bankhangze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En het bezoek al afgebeld hihi
    Nee als het mooi weer blijft ga ik lekker in de tuin genieten van de rust en zonnetje
    Die strijk wacht wel..
    Zat. een feestje en zondag weer een rustdag grijnzzzz
    Moet nog ff wennen dat het geen vakantie meer is haha
    Bankhangze

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bel nooit bezoek af hihi
    En die strijk is heel geduldig...
    Sweet dreams...pctje?
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Karel.. wat las ik.. je pc komt om 9 uur.. nou dan weet ik wel waar jij straks mee bezig bent... Ik heb straks weer koffie drinkers maar Marten komt weer tussen 8 en half 9.. gaat hij achter huis nog even een stukje straten.. Vandaag wordt het niet echt warm geloof ik maar gister wilde het wel zweten hoor... kan wel zeggen dat ik met klotsende oksels de dag ben door gekomen hihihi. Ik wens je nu eerst een hele fijne vrijdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mogge karel
    Dus je mag er al mee spelen hihi
    Ja dan is er veel aan te passen en voor je weet hoe het allemaal precies werkt zal je best wel fouten maken...maar daar leer je van.
    Het leuke is als je afsluit met je favoriete sites open dan start ie daarmee op...en hoef je niet meer te zoeken. En nee deze oma is naturel grijnzzzz
    En zover ik weet komt er geen bezoek hier...dus zal de strijk zelf wel doen pfftt
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Karel
    Dus jij druk met je visite .En grappen genoeg zie ik el .Ik kom later terug ,ben even niet in zo'n geweldige stemming door het inslapen van Bammie .
    Fijne dag ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Karel,
    Zo.. je kassie werkt al.Dat is snel.
    Nu nog alles aanpassen.Nog een fijne middag met je nieuwe speeltje.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee gekkie natuurlijk blond :)
    En ja de tegels ff aanpassen en en en haha
    s6 ermee

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Chrome is overbodig haha
      Zou echt proberen met de Edge te werken als ik jou was :)

      Verwijderen
  14. Leuk hè...en snel haha
    Wie maalt erom haha ikke dus...ook als oma kan je er leuk uitzien grijnzzz
    Wat voor programma's heb je buiten de w10 nodig...bij mij niet veel...
    Maar goed zal wel voor je wandelen zijn dan...of toch andere
    Net cadeautje gehaald voor mijn oudste zus, voor morgen en ja hoor ook blommen voor mezelf
    smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat mopperen begint pas als je dingen gaat doen waar je niet van weet hoe ofwat...
    Zo had ik het met aanmelden met microsoftaccount...ineens stond er bij mijn mail een ander plaatje en naam pfftt
    Hoor je nog wel haha
    Fijne avond met kwebbel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je zal de tegels toch wel aanpassen naar eigen smaak...
    Oja tegenwoordig zit Skype in de outlook/Hotmail ingebouwd
    Stuurde je een berichtje maar kreeg niks terug...welke is de goeie?
    Staan er namelijk 3 van jou haha...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Downloaden hoeft niet meer...zit gelijk bij je hotmail account
    Bovenaan 5 tekens de s is van Skype
    Nogmaals downloaden en er niks mee doen haha grapjas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grote jongen hihi
    Nu weet ik tenminste wat de goeie is hj
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Das groot voor iemand van 1.59
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Whahahahahaha..... echt altijd leuk deze grappen uit de mailbox Karel.
    Dit werkt echt heel ontspannend hahahahaha...
    Zo kan ik er gelijk weer even tegen hihi.....
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen