donderdag 2 juni 2016

gein uit de mailbox

zo luitjes

rara wat voor dag hebben we hier
juist
en U hebt wel gemerkt ik plak er de vrijdag aan vast
geeft mij nadien tijd om al Uw lachende reacties te beantwoorden
wat niet om te lachen is , is de pijn aan de buitenkant van mijn rechter grote teen
de teen zelf is wat rood en dik , maar niets te zien als reden waarom
zal ook wel weer goed komen
toch

unnamed5 n372

Buurvrouw en buurman, zij weduwe en hij weduwnaar
hebben een goed contact dat tot dan toe bestaat
uit een praatje over de heg.
Op een dag zegt buurman tegen de buurvrouw:
We kennen elkaar al zoveel jaren en zijn al zoveel jaren alleen
waarom zouden wij niet wat meer bij elkaar komen en ook
samen de liefde te bedrijven.
Zegt de weduwe:
Nee, dat kan en wil ik niet maken want mijn
man zou zich in zijn graf omdraaien.
Zegt de buurman:
Dat geeft toch niks.
We doen het twee keer, dan ligt hij weer goed !
...

ONS NEDERLANDS.

Bloemlezing uit brieven binnengekomen bij het huisvestingsbureau van een gemeente.

1. Mijn 15-jarige zoon slaapt noodgedwongen bij zijn
13-jarige tweelingzuster
in de kamer.

2. Mijn vochtontwikkeling in de kamer is niet te harden.

3. Even leg ik mij neer, om u enkele letters te dienen.

4. Mag ik ruilen met mijn overbuurman, daar die man weduwe is en geen kinderen heeft.

5. Ik heb een lekaasje op zolder en dat is naar beneden gekomen.

6. Ik vraag niet om een woning, want die heb ik al
 daarom vraag ik om een andere
woning.

7. De hond blaft de hele avond en met de kat is hetzelfde geval.

8. Het vijfde kind is op komst en staat voor de deur.

9. Ik zit uit nood in een onverklaarbare woning.

10. Mijn man loopt met bromgieters en mijn bortsten piepen ook.

11. Ik moet elke dag bevallen, zodoende wordt mijn woning te klein.

12. Ik ben zomers uitgeleverd aan de ijswagens en 's winters aan de steun.

13. Van de ene kant is mijn vrouw in verwachting, en van de andere kant regent het in.

14. Ik wou gaarne een aanval doen op uw goedheid.

15. Weleerwaarde Heer Burgemeester:
 Hiermede kom ik u een aanzoek doen en wel voor
een woning.

16. Ruim zes jaar ben ik getrouwd met een kind van twee jaar.

17. Mijn buurman stinkt naar gas, ik denk dat hij een gat heeft.

18. Ik eis, dat ik net zo opgeschilderd wordt als mijn buurman.
19. met eerbiedige beschuldigingen richt ik mij tot uwe Hoogheid.

20. De W.C. is lek, aangezien wij er met z'n dertienen wonen.
21. De woning is te klein.
 Ik krijg er ieder jaar een kind bij meneer de Burgemeester, daar
moet u toch wat aan doen.

22. Wilt u eens in mijn bovenkamer kijken, die zit vol beesten.

23. Ik lig al twee jaar op bed met Igias.
 Ik hoop dat ik het goed schrijf, anders denkt u dat
het een Poolse violist is.

24. Ik heb zo'n last van mieren in mijn fundament.

25. Wilt u het zaakje van mijn buurman eens goed onderzoeken
 want er zit een luchtje
aan.

26. Het vocht dringt door de vloer van de slaapkamer van mijn oude moeder
 die helemaal beschimmeld en verrot is.

27. Ik zit al twee jaar te koken op een kachel, dat is geen doen.
 U kunt voelen dat mijn geval niet in orde is.
 Doet u het eens.

28. Mijn vrouw ligt in de kinologische afdeling van de W.C.

29. Ik wil mijn gat gedicht hebben, ik heb er last van.

30. Stelt u zich voor burgemeester. U en uw gezin scheitend in een emmer.

32. Aangezien mijn vrouw vannacht een jongeheer heeft
gekregen is mijn huis nu te kleingeworden
.
33. Dit is geen plaats om was te drogen. M'n vrouw zit al tien dagen met d'r ondergoed
omhoog maar er is nog niemand komen kijken.


unnamed34136  n-=

in de maand van de plaatsen
toch maar na de A naar B gegaan

Brugge 1900

wens ik U fijne dagen

lieve groet

Karel

11 opmerkingen:

  1. Mogge karel
    Dus jij vind de wateroverlast elders niet erg :(
    Ha en getrouwd zijn is zo erg ook niet hoor...hihi
    Die van mij houd het al ruim 40 jaar met me uit...en zijn ogen zijn open hoor
    Wat een rare zinnen zijn het en je moet ze goed lezen om ze te snappen...straks nog maar eens...
    En ik maar handjes zoeken op de plaatjes maar nee we gaan naar Brugge
    Ook mooi hihi
    Nog niks gehoord dus zal wel loslopen thuis
    Al weet ik dat de jongste ons niet ongerust wil maken dus helemaal ervan opaan dat er niks aan de hand is kan ik dus niet. We zien het morgen wel...grote ravage in heel ons dorp :(
    Groetjes en wandel ze met hindernissen
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Karel,
    Haha,,,toch weer lachen om die kromme zinnen en mopjes.
    Gelukkig is het droog voor jou..zonder regenpak de folders rond brengen.
    Het is zeker niet koud.
    Nog bedankt voor de foto van mijn stekkie.Alweer een tijdje geleden, het bootje langszij hebben we inmiddels verkocht.De gemeente dacht in al zijn goedheid.$$^%$ om het liggeld met 65% procent te verhogen.Niet meer op te brengen..pfffff.
    Fijne namiddag.
    mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit zei je onder het vorige blogje
    zo het er nu uit ziet , loop ik morgen in de zon :)
    maar daarom vind ik het niet erg wat er elders aan water overlast is

    Je zal wel een woord vergeten zijn dan...
    Hoe dan ook het blijft spannend hoe wij morgen thuiskomen...
    Dus jij had mooi weer om te wandelen...wij om niks te doen want is weer heet ;)
    Zullen thuis af moeten kicken.
    Fijn middag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas bij veel vrienden van mij ook overlast en problemen van het vele water dus voor daag geef ik een kleine lach op je mopjes deze dag. Want het is veel dweilen, nog even en ik kan met mijn vrienden in de straten gaan zeilen. Liefs van mij Tine en groetjes aan Rebbeltje in het mooie warme land waar wat water best welkom zal zijn , maar dan niet zoveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Morgen tegen twaalven vliegen en ja dan vliegen we terug in de tijd...een uur overbruggen ;)
    En als de taxi er gelijk is dan zijn we mooi op tijd om thuis te eten...
    En beter nog gelijk een vrij weekend hihi
    Smakelijk zal wel te laat zijn dus op naar een rustige fijne avond voor jou...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. We zullen het morgen wel zien...hoe of wat...
    Hopelijk hebben ze ons niks voorgehouden en klopt het wat ze gezegd hebben.
    Als we maar kunnen landen met code oranje...of is dat niet voor heel nederland...
    Groetjes en tot morgenavond
    s6 bij de dr...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karel
    Ik heb even lekker zitten lachen om die vreemde zinnen .Het is maar saai en somber weertje .Laten we voor Nellie maar hopen dat het meevalt thuis .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Karel,
    Ze kon je niet echt vertellen wat er aan de hand is met je grote teen.
    Geen idee of wandelen verstandig is maar als je weinig pijn hebt,,gewoon gaan.
    Toch weer spannend, een nieuwe pc...alles weer herontdekken.
    Geniet van de dag.
    Mzl.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Moatje
    We zijn er weer...om 13.40 geland...had je me niet gezien ik heb nog gezwaaid.
    Goed 5 uur thuis en de koffers zijn alweer uitgepakt...gaat snel als je alles in de wasmand gooit hihi
    En ja hoor alles droog hier maar is in 15 dagen tijd nog nooit zo hard gegroeid...zelfs de potten zijn nu mooie afhangers...maar wist ik al van de foto's.
    Zo jij hebt er gelijk eentje besteld...met alles erop en eraan of blijf je wel je scherm en toetsenbord gebruiken.
    Nu zal je eraan moeten geloven W10 toch?
    Je zal er snel aan gewend zijn...
    Fijne avond...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tjeezzz vergeet ik je teentje
    Dus ze kon er niks van maken en jij wil morgen 20 km gaan wandelen?
    Mijn blaren zijn nog steeds niet genezen...zit een korst op
    Maar als die eraf valt dan zal daaronder de huid ook wel weer goed zijn.
    Waren dus diepe blaren als ze na 14 dagen nog niet weg zijn ;)
    Geniet je avond en voorpret van je nieuwe kassie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha als je teentje je aankijkt is het dan geen ekstersoog whahaha
    Ja gras moet gemaaid worden en stoep geveegd en wat onkruid trekken en de heg geknipt maar daar maken we een meerdagenplan van hoor...de was is intussen toch nog gedaan...laatste machine staat aan...
    Waar was je nou om ons te verwelkomen?
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen