woensdag 14 september 2016

kleine wereld

zo luitjes

ik reed in de ochtend een klein stukje , 16 KM
deels langs de provinciale weg om mijn nieuwe fiets kilometer tellertje te testen
test geslaagd , na een 8 KM een 20 meer op de teller
steek ik van vlak bij de Ankeveen bij een ecoduct over naar het Naardermeer
stop op een bruggetje om deze foto te maken


ontmoeting-met-vrouw-van-piet-staphorst-en-mevrouw-van-ee-bij-haar-man-deed-ik-toen-melkmonsteren
link naar Naardermeer in de foto

met links de weg door het Naardermeer richting Hilversum
komen er 2 dames van de andere kant het bruggetje op lopen met fiets aan de hand
mogge dames lekker fietsweer zo begin ik , 1 van hen , hoe warm wordt het , ik nou een graad of 30 hier , maar nog niet , gaan we slel verder , ik waarheen , koffie drinken in Loosdrecht en dan terug naar huis , en waar is dat , Broek in Waterland , daar woonde de moeder van mijn 1ste baas Piet Staphorst zeg ik , dat was mijn 2de man zegt zij , hé ??
ja zeg ik begin jaren '60 werkte ik daar bij die ex ADMer op de boerderij , mijn 1ste baas dus hihi heb in Zunderdorp ook wel aan melkmonsteren gedaan , dan bij mijn man zegt andere dame , ik zeg 1ste huisje links als je dorp binnen kwam , ja zegt ze van Ee de naam , dat wist ik dus niet meer
Ik zeg sprak Boudewijn de zoon van Piet jaren terug eens als ik op weg was naar ma in Purmerend , ja zegt dame 1 klopt en ik zeg dochtertje Ellie als ik het goed heb , klopt als een bus , nou vraag ik je , is de wereld klein of is de wereld klein

ik zal die kant zeker weer eens op
waar blijft de tijd

waar-is-de-tijd-gebleven-greetje

morgen kan ik Spiriva ophalen bij de Artsen maatschap
doe ik toch anders , maak er een rondje om Hilversum van
ben ik terug voor het weer wat warmer wordt
zo krijg ik toch wat beweging buiten bij dit mooie weer

in de maand van de foto

historische-fotos-1

wens ik U fijne dagen

lieve groet

Karel

18 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Karel. Dus al weer een ontmoeting met bekenden... laatst ook al met mensen die uit Ferwoude kwamen.. Ja de wereld kan heel klein zijn. Jij vandaag alleen even om een brood en nog even wat kilometers op de fiets... Ik hou het vandaag ook wat rustiger. Moet straks wel even om eten want we eten vandaag tussen de middag warm. Kan ik vanmiddag maar in de rust mode of we moeten vanmiddag weer naar de Waag gaan maar dat is niet zeker, zal straks even informeren bij Tiny. Ik ga je een hele fijne donderdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha die karel
    ja de wereld kan klein zij soms
    en waar de tijd blijft??? in de klok natuurlijk
    ben je de tijd kwijt, kijk op de klok
    niet op de waag in makkum, die is de tijd ook kwijt haha
    karel ga je een fijne donderdag wensen
    lieve groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha karel
    Jij gelijk eentje gekozen die je het mooist vind haha
    Sparen dan maar...en nee mijn bob heeft geen pony
    Mooie pps van greetje en die onderste nog steeds niet verwijderd grijnzzzz
    Aha ik vroeg me al af wat spiriva was maar dacht de goede richting in.
    Jij ook de goeie rochting en weer thuis?
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very moving videos this time, friend Karel ... Love, cat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was in de war met vorige blogje...die pps had ik in de mail.
    En ja als je een bobline wil moet je haren sparen anders gaat dat niet haha
    En ja hoor alle 7 nog op een rijtje hier...geniet je rustmode

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karel,
    haha.. dan is de wereld klein.
    Dat zijn de krenten in de pap.
    Nog een fijne dag en geniet van de zon.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vergeet ik nog te melden dat je mooie ppsjes geplaatst hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zelf ga ik zo meteen het keukentje inruimen.
    Had ik bij zus mee genomen en alles is nu afgewassen en droog...dus de kastjes kunnen gevuld worden en de kleinkids straks weer wat nieuws om mee te spelen.
    Verder doe ik het ook in ruststand...strijk morgen maar als het wat afgekoeld is.
    Smakelijk en fijne avonnd

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat loop je te puffen...was het eten vermoeiend of zo?
    Die strijk is nog nooit weg gelopen dus zal ook deze keer wel gewoon blijven liggen tot ik de moed bijeen geraapt heb om eraan te beginnen hj
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu als jij dat er niet uit kon halen...als ik zeg kunnen straks de kleinkids ermee spelen pffttt
    Dus je eten was heet en jij had bluswater nodig hihi
    Wij hadden pepersaus bij een carbonaadje ...ook heet ;)
    En ja zeker krijg ik ochtendkoffie alleen wat later dan jij maar nog wel steeds ochtend...dus niet zeuren haha...bankhangze

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Morgen om 10 uur al oppassen dus weer de koffie daar...
    Heb altijd water bij het eten heet of niet.
    Dus je zeurt maar een eind weg...zie dat dan toch pas na de koffie hihi
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen Karel. Vrijdag al weer en jij ook al uit bed zag ik. Ja ik ook en had hier om 4 uur al kunnen zitten want heb weer een slechte nacht achter de rug. Maar toch blijven liggen en nog wat liggen dommelen tot de wekker me riep. Jij geen plannen verder vandaag.. nou ik wel want de strijk berg wordt nu wel erg groot. Had er met het erge warme weer even geen zin in dus vandaag de boel maar even weg werken. Straks hier de koffie drinkers weer om tafel dus de ochtend is weer kort... Ik wens je nu eerst een hele fijne vrijdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Karel,
    Een stuk minder warm.
    Vandaag maar eens goed aandacht besteden aan het huishouden.
    Door de warmte loop ik achter.
    Even een krabbel plaatsen en zo weer verder met de keuken.
    De vloeren zijn al lekker fris.
    Zo de boodschappen halen en dan is de dag alweer bijna voorbij.
    De katten nog kammen, die willen wel verharen met dit warme weer.
    Nog een fijne dag.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi karel
    Zo weer terug van weggeweest hihi
    En jij druk met wat vangen...als het lukt grijnzzzz
    Ik druk met niks doen...bevalt me goed.
    Bij thuiskomst snel door de kamer en hier en daar wat rechttrekken. De bloemetjes verzorgd...en nu in de ruststand.
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Balen als je een ritje zwaar beladen voor niks maakt.
    Nu in de tussentijd is het hier ook tijd om de keuken in te gaan...
    Bloemkool worst en aardappeltjes...had ik zomaar zin in.
    Lekker sausje bij de bloemkool en smullen maar.
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha daar zijn dus die komma's voor...pietlutje
    Dus jij flink aan het ruimen en niemand wil het spul haha
    Och kan altijd nog de kliko in...
    Ga bankhangen...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Karel
    Dat zijn toch leuke ontmoetingen .Weer twee mooie ppsjes ,in de tweede toch wel foto's die indruk maken
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja wie zou dat nu zijn grijnzzzz
    Had al een tijdje de mailbox en nu eindelijk voor elkaar dat ze allemaal in w10 verschijnen
    Ze blijf je leren...er kan zoveel met W10 en zo gaandeweg komt het helemaal goed hihi
    Hang ze

    BeantwoordenVerwijderen