donderdag 17 november 2016

geschiedenis

zo luitjes

onderwijl de vloer van zeg maar de voorkamer droogt
zat ik weer diep in een externe schijf te wroeten
en kwam tegen de ski gebieden waar ik voor het eerst op ski stond
dan praten we eind 1972
een prachtige tijd , al waren de winters lang en koud
ik werd daar totaal verslaafd aan het skien
en wat schetst dan mijn verbazing als ik zie dat 3 mij bekende ski gebiedjes daar
naar de klote zijn , totaal vervallen , en dat al jaren
waar wij meestal heen gingen was Little Norway , ook bekend bij de internationale schansspringers
hier ziet U mij met 1 van de dochters van m'n baas , Irene
en het gebouwtje is nog herkenbaar , op de site

ff klikken op de plaatjes

ik-met-irene-op-mount-norway
mount-norway


candy-mountain


mount-mckay

in de maand van de bloemen

dhalias1

wens ik U een fijne dag

lieve groet

Karel

14 opmerkingen:

  1. Hey Karel.
    wat leuk om te lezen dat je zo gek op skiën was.
    Ik kan me daar zowaar niet in vinden en ben dan ook nog nooit op wintersport geweest.
    Ik klikte op de foto en zag de uitgebreide beschrijvng van de gebiedjes die voor jou zo mooi waren. Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent als je ziet dat de eens zo mooie gebiedjes er nu zo bijliggen. Maar goed dat je er zelf nog mooie herinneringen aan ehbt ;-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha jij zat in het verleden…en ja jammer dat die gebieden niet meer om te skiën zijn.
    Zelfs de bloemen zijn passend want dahlia’s zie je zoveel niet meer in de tuintjes.
    Alles veranderd zelfs jij…fijne avond en hang ze

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke herinneringen Karel.
    Eind 1972 werd mijn schoonzus geboren en dan is de wereld nooit meer geweest als voordien.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En hoe lang was je tukkie dan wel?
    Ja voor smakelijk was ik te laat en jij was er niet hihi
    Dus denk dat het wel een heel lange tuk is geweest.
    Was alleen met die 2 want manlief was naar een receptie van een oud collega en de mams in bed.
    Om 3 uur stonden we bij school te wachten op vera en ineens was opa er ook. Zomaar uit het niets.
    Verrassing voor Vera en Mathijs...al hadden ze hem helemaal niet gemist. grijnzzzz
    Van spelletjes doen tot kleien en verven...dus genoeg te doen...vooral opruimen hihi
    Hang ze

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je zitten kleien ;)
    Ja dacht daar leest het toch niemand meer ;)
    Dus jij gaat verder met slapen...slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Karel. Dus je bent en aan het dweilen en aan het wroeten geweest gister hihihi. Ja en als je gaat spitten dan vindt je nog eens wat, zoals oude herinneringen. Leuk die oude foto,s en ja toen stond je nog op de lange latten. Nou vandaag kun je je regenlaarzen wel bij de hand houden als je er uit moet. Ik moet straks nog even om een cadeautje want we hebben vanavond een verjaardag. Verder vandaag de koffie drinkers, en de boel even stoffen en zuigen voor het weekend begint. Verder zie ik het wel. ik wens je een hele fijne vrijdag en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi karel
    Nu wat jij gaat doen weet ik niet, maar slapen zal het niet zijn hj
    Wel weet ik dat ik aan de slag ben gegaan in de kamer..was even blijven liggen.
    De tegenwoordige klei heeft allemaal mooie kleurtjes en je krijgt er niet eens vieze handen van...
    Die 2 knutselen graag en buiten spelen, fietsen en zo leuk altijd plezier samen.
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Karel,
    Even terug in de tijd terwijl de vloer droogt.
    Ik heb een keer op de lange latten gestaan en na een uurtje wist,,,..Dit is niks voor mij.
    Meer gevallen dan wat anders..haha.
    Ik had dit jaar dahlia's in een van mijn bakken staan.Prachtig,maar zijn ze maar vergeten ze te stutten en toen vielen ze om.
    Fijne dag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Karel. En jij de rest van je huis aan kant voor het weekend begint... neem aan van wel. Ook hier is alles gedaan. Ben al twee keer bij zus geweest, belde vanmorgen op, kom niet om koffie, is ziek. Ja die heeft waarschijnlijk een buikgriep te pakken. Buikpijn en aan de snelle zeg maar. Heb net de aardappels even voor haar geschild, ze stond hachee te maken. Beetje op de been is goed maar je kon zien dat ze lang niet bij de pinken is. Krijgt ze vanavond ook nog allemaal extra eters om de tafel.. Ook Aimilio,s komt thuis, belde op, ben onderweg en kan hem tussen 3 en half 4 thuis verwachten, heerlijk hoor. Vanavond gaan we niet naar de verjaardag, dat heb ik vanmorgen even afgebeld, Fonnie ziek, Ritza misschien vanavond nog in de winkel helpen dus zou ik alleen moeten, dat doen we niet en komt nu ook wel mooi uit nu mijn mannetje thuis komt. Was niet erg, halen we wel in. He Karel ik ga verder, we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tot nu toe schiet het hier ook niet echt op...komt goed zeg jij dan, dus daar vertrouw ik op hihi
    Maar ga me nu wel van de stoel losmaken en verder...zie je wel komt goed grijnzzz
    Hier nu ook de zon...heerlijk zo achter het raam
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een blogje...dit staat er net pas hihi
    Bij mij komt dat morgen weer...
    Toch nog bezig geweest en morgen even afmaken.
    Weekendproof is het al hj
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nu wij proberen de weekenden vrij te houden voor ons zelf...al lukt dat niet altijd.
    Maar bezoek is altijd welkom en genieten ook als er kleinkids komen.
    Maar werk is voor doordeweeks...morgen nog ff en klaar met alles.
    Zo bankhangen zonder tukkie hihi
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weekend een rekbaar begrip...voor de een van zaterdag tot maandag
    Voor de ander de hele week haha
    En ben jij niet degene die op zondag en maandag werkt ?
    hangze zonder tukkie hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Trainen en gelijk er wat mee opschieten hihi
    Dat kan je van bankhangen niet zeggen...
    En nee ik ga niet meer :)
    mzl

    BeantwoordenVerwijderen