woensdag 2 november 2016

november

zo luitjes

we zitten 3 dagen in november
en ik wil ff het weer met U doornemen voor deze maand
U hoeft U niet te haasten hoor om het te bekijken
en al het moois in U op te nemen
ik genoot er van en hoop U ook


november
...

WEERSPREUKEN NOVEMBER
De velden geschoren,
de winter geboren.
Oktober vijs,
november grijs,
december ijs.


Staat in november het veld schraal,
dan is het in de zomer voor boeren schraal.
Na helder weer nu sombere mist,
heeft zeker ook nog vorst in de kist.


Vertoont november zich met snee,
't zal vruchtbaar zijn, ook voor 't vee.
De elfde maand van ’t jaar,
bij ’t vuur brengt al te gaar.


November heeft maar 30 dagen,
maar dubbel wind en regenvlagen.
November warm en fijn,
het zal een strenge winter zijn.


Wie houdt van wind,
november mint.
Als 't vriest in november,
sneeuwt 't in december


Als november 's morgens bloeit (mooi weer),
weet dat de storm 's avonds loeit.
In november hard begin,
in de winter zoet begin.


November heeft op de loer gelegen,
en komt tevoorschijn met veel regen.
November streng en koud,
zich niet lang staande houdt.


Als in november 't water stijgt,
weet dat ge 't in de winter nog vaker krijgt.
Zwaait de winter in november al staf,
zijn rijk zal kort zijn voor straf.


Donder in november laat een goed jaar verlopen.
Houden de bomen hun blaren lang,
wees voor een strenge winter bang.


Onweer laat in het jaar,
de vries is nog niet klaar.
Zijn droevig de novemberdagen,
de winter zal ons zeker plagen.


Volgt op de eerste sneeuw op regen,
dat houdt een koude winter tegen.
November met z'n regenvlagen,
brengt verkoudheid, jicht en andere plagen.


Bomen ontkleed,
mensen gekleed.
Als de R is in de maand,
is het weer niet altijd meegaand.
...
in de maand van de bloemen

bloemenraad

wens ik U een fijne tijd

lieve groet

Karel

17 opmerkingen:

  1. 2 mooie ppsjes maar de voorkeur gaat nu naar de eerste...nieuw namelijk ;)
    Je kan met een short goed afdrogen hoor...zeker die geruite van jou leent zich daarvoor hihi
    Trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Karel. Zo eest even zitten en bij jullie even een krabbel neer zetten. Bij broertje geweest en bij zus een bakkie gedaan. Ik vandaag met de was aan de haal en de warme hap straks en tussendoor maar even wat kleine dingetjes nog doen. Vanmiddag zal ik wel weer weg zijn. Doe ik morgen alles wel weer even goed van boven naar beneden voor het weekend begint. Het vosje op het plaatje doet me aan onze Snuffie denken, was ook zo een vosje.. prachtig. Jij vandaag nog de wijk in of heb je een vrije dag? ik ga verder want de ochtend is maar kort.. ik wens je een hele fijne donderdag en we horen. p.s ik puzzel nog wel even verder op het kastje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi karel
    Laat ik nu altijd gedacht hebben dat dat een theedoek was die je boven je pantoffeltjes aan had hihi
    Zo zie je maar weer hoe je je kan vergissen.
    De koffie is hier aan de late kant...maar intussen wel no 2.
    Zo de strijk nog even wegwerken en ben ik klaar voor het volgende feest.
    Laat je niet lek prikken hè...alhoewel zou misschien wel handiger zijn dan lijnen grijnzzz
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Karel,
    Prachtige ppsjes en mooie versjes/wijsheden over de maand november.
    Hier draait de machine ook weer volop..een begin zonder eind,wasgoed.
    Nog een fijne dag en morgen mag ik lek geprikt worden en meteen de longfunctie.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ik heb een foto voor ogen met een paar blote benen en bast maar met pantoffels hj
    Dus jij gaat langszaam die kant op...kan jij dat?
    Pas maar op dat je niet omvalt dan...
    haha uit de raam gooien is geen optie moet ik weer gaan shoppen grijnzzzz
    Dus doe netjes de bout over de was en berg die op in de kast...
    s6 en niet hardhandig worden...mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geloof dat het kwartje van de short begint te vallen ;)
    Dus die ? is overbodig...er zat niks onder.
    Ja zus nog een lange weg te gaan maar tot zover goed.
    d.m.v. ‘herstel & balans’ (fysio) We kunnen weer vooruit kijken gelukkig.
    Smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was ffkes zoeken maar dan heb je wat...deze bedoelde ik dus.
    http://fietszwerver.blogspot.nl/2015/03/rust-en-stilte-hier.html
    Zo feestje zit erop en wij weer netjes op tijd thuis...
    Slaapwel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ja en dan laat ie mij tot maart terugzoeken pffttt
    Denk houd ie zich van de domme is is die het grijnzzzzz
    Wist dat die ergens nog stond...trusten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Karel. Vrijdag alweer en het weekend staat al weer voor de deur. Buiten een behoorlijk natte boel, maar goed die tijd zitten we in. Vandaag maar eens weer normaal huishouden hier want daar is de afgelopen door alles weinig van terecht gekomen. Ook de koffie drinkers weer om tafel straks en moet even een berichtje naar Ziggo want heb de modem ook nog niet. Ja blijf bezig zo maar goed ... moet de moed er toch maar inhouden dat het allemaal wel weer goed komt. Ik ga je nu eerst een hele fijne vrijdag wensen en we horen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goedemorgen goed je best gedaan met deze spreuken en menig klopt ook hoor. Vandaag eerst een gesprek met de bovenburen met de woningbouw erbij want soms loopt het hier boven mij niet helemaal naar wens. Ik wens je hierbij een fijn gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi karel
    Hier draait de was rondjes in de machine...vanavond weer een fris bedje ;)
    Ja was heel wat scrollen voor ik die ervoor had hj
    Maar je had gelijk teken van die www.ww site stond erop.
    Kon het niet laten om die op te zoeken grijnzzzz
    Zo zie je op het net blijft niks verborgen...zelfs jij niet haha
    Groetjes en geniet je dag al is het met HH
    Mzl

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Karel,
    Ik ben weer terug van de huisarts.
    Ze heeft mij de griepprik gegeven.Ik voelde er amper iets van.
    De longen zijn het zelfde gebleven wat ik niet verwacht had.
    De laatste week ben ik behoorlijk aan het piepen.
    Ik vind het allang goed.
    Nog een fijne dag.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou dat zien was niet de insteek maar gelijk krijgen valt niet mee ;)
    Hier worden meer klussen gedaandan in de planning lag..meer doen niks plannen gebeurt er tenminste iets haha..smakelijk en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij gaan voor bloemkool worst en aardappelen...hollandse pot vandaag
    Als ik tenminste zin heb om het klaar te maken...anders morgen weer een dag ;)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja das niet zo fijn als ze geen klok kennenhaha de biologische klok wij willen aandacht en eten grijnzzz...
    Hier intussen ook op maar nog genoeg voor morgen...warm maken, makkie dus
    en de piepertjes bakken en we zijn weer klaar.
    tukkie al uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. eten, tukkie, bankhangen...wat heb jij het toch goed hè...
    Ja ben blij dat ik zo niet wakker gemaakt wordt. ;)
    Hang ze

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Komt er sneeuw dan ?
    Ijskrabben ?
    Geloof dat er volgende week een winterse bui aan zit te komen...in limburg ;)
    Och geeft ook weer leuke blogjes hj
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen